کشتی های متعلق به شرکت های کشتیرانی ایران تحت پرچم ایران هستند

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در این اطلاعیه آمده است: تمامی کشتیهای متعلق به شرکتهای کشتیرانی ایرانی هماکنون با پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران و ناوگان ایرانی با ظرفیت قابل توجهی در بین 20 کشور بزرگ زمیندار هستند. جهان ، کاملا در خدمت حمل و نقل دریایی می باشد.کشور باید نیازهای صادرات و واردات کالا را تامین کند.
سازمان بنادر در واکنش به خبر ثبت کشتیهای مرتبط با ایران توسط دولت پاناما اعلام کرد: تمامی کشتیهای متعلق به شرکتهای کشتیرانی ایران هماکنون زیر پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران هستند.
کشتیهای با پرچم ایران استانداردهای بسیار خوبی دارند و مطابق با قوانین ملی و کنوانسیونهای بینالمللی دریانوردی هستند که نتایج کنترلها و بازرسیهای انجامشده در تفاهمنامههای کنترل و بازرسی بینالمللی تأیید میشود.
همچنین ملوانان ایرانی دارای مهارت ها و شایستگی های لازم هستند که مورد تایید کمیته ایمنی دریایی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) قرار گرفته است و خوشبختانه با اقدامات درستی که در سه دهه اخیر در جهت افزایش کمی و کیفی صورت گرفته است. آموزش دریانوردی در کشور مایه مباهات و مایه مباهات است و اعلام می شود در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق افسران شاغل در کشتی های ایرانی را ملوانان ایرانی تشکیل می دهند.
به گزارش ای بی اس نیوز، سازمان بنادر و دریا به عنوان مرجع دریانوردی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ثبت شناورهای مرتبط با ایران توسط دولت پاناما بیانیه ای صادر کرد که در برخی رسانه های خارجی و داخلی بازتاب داشت.
انتهای پیام
تاکید می کنیم که این گونه اقدامات نه تنها غیرواقعی و بی اهمیت تلقی می شود، بلکه عمدتاً ناشی از فشارهای سیاسی دولت استکباری ایالات متحده آمریکا است.
همچنین توصیه و توصیه می شود که دولت پاناما نسبت به اعمال و رفتار خود و نیز آثار حقوقی و بین المللی اظهارات و اظهارات بی اساس خود که نه تنها تاثیری نخواهد داشت و تجارت دریایی ایران را مختل نمی کند، آگاه باشد. همچنین در تضاد کامل با استانداردهای آزادی تجارت بینالمللی هستند و با روح همه کنوانسیونهای دریایی بینالمللی، که در تشویق دولتها به همکاری با یکدیگر مشترک است، و نیز مواد 1 و 2 کنوانسیون ایجاد کنوانسیون در تضاد هستند. سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) که دولت ایران و دولت پاناما از اعضای آن هستند. بر اساس این دو ماده، کشورهای عضو این سازمان بین المللی وابسته به سازمان ملل متحد متعهد شده اند که از هرگونه محدودیت در کشتیرانی تجاری و هرگونه رفتار تبعیض آمیز خودداری کنند.