شنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۴

لزوم بازنگری در نحوه تخصیص سوخت به کامیون ها

روزانه 90 هزار کامیون از گذرگاه های مرزی کشور تردد می کنند

رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای گفت: باید از هر راننده کامیونی برای خدمت در هر شرایطی مانند سیل، زلزله، هشت سال جنگ تحمیلی و با همه تهدیدات تحریمی با مشکلاتی مانند تامین قطعات و لاستیک و … قدردانی شود. سوال سوخت در واقع این جهاد را ادامه دادند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه جدول قوانین کمک هزینه سوخت رانندگان کامیون و حمل و نقل عمومی جاده ای هشت ساله است، بر به روز رسانی و بازنگری این قوانین تاکید کرد.

هدایتی گفت: برای مدیریت یکپارچه پایانه های مرزی اقداماتی از جمله طبقه بندی و اولویت بندی پایانه های مرزی کشور انجام شده است. در این راستا سازمان توقف و نوبت دهی کامیون های مراجعه کننده به پایانه های مرزی و طرح ایجاد منطقه حفاظتی در پایانه های مرزی و همچنین ساماندهی و توسعه پایانه های بزرگ مرزی مانند میلک، دوغارون، باشماق، آستارا ارائه شد. و نوردوز آغاز و اجرا شد.

انتهای پیام

وی افزود: فعلاً تصمیم بر این است که نرخ سوخت رانندگان این محدوده تعیین و در اختیار رانندگان قرار گیرد تا مشکلات آنها برطرف شود، البته پس از بررسی های کارشناسی، جدول تعیین سوخت ناوگان نیز تعیین شده است. اصلاح شده و جدول سوخت جدید اعلام خواهد شد.

امانی افزود: اگر برای راننده کامیون تصادفی اتفاق بیفتد ممکن است نه تنها مال خود را از دست بدهد بلکه جان خود را نیز از دست بدهد. لذا ضمن قدردانی از این قشر زحمتکش به عنوان خادمان رانندگان تمام تلاش خود را برای تامین منافع صنفی آنان به کار خواهیم بست. . .

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: از سال 75 تا به امروز هزینه های زیادی برای بهره برداری و بهره برداری از این پایانه ها و اجرای طرح های ساخت و بهره برداری آنها انجام شده است. بیش از 6000 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

به گزارش ای بی اس نیوز، داریوش امانی در نشست مشترک مدیران پایانه های مرزی کشور در مشهد گفت: جلساتی با وزارت نفت در این زمینه داشتیم و مقرر شد شرکت نفت روی مزیت های سوخت ناوگان کار کند. کمک هزینه ای که باعث نارضایتی کامیون داران شده است برای حل این مشکل باید قشر زحمتکش و جهادی حذف شود.

بر اساس گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در حال حاضر میانگین تردد روزانه از 25 مرز کشور به بیش از 90 هزار دستگاه کامیون رسیده است. میانگین تردد کامیون ها از مرزهای کشور نسبت به دوران قبل از کرونا بیشتر است.

وی گفت: 50 هزار کامیون در مرزها سالانه 70 میلیون یورو برای ما هزینه دارد که معادل 2500 میلیارد تومان ریالی معادل ساخت و تجهیز هشت پایانه مرزی است. این خواب باعث افزایش قیمت کالاهای صادراتی، خواب کامیون ها و بی حرکت شدن ناوگان برای حدود 2.5 ماه و توقف سرمایه در مرز شد.

وی افزود: این ترددها همچنان در حال افزایش است و آخرین آمار ثبت شده در این مرزها نشان می دهد سالانه حدود یک میلیون و 500 هزار تردد از 25 پایانه مرزی کشور ثبت می شود. از 32 مرز زمینی مصوب دولت در حال حاضر 25 مرز فعال و هفت مرز غیر فعال است.

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *