سایر موضوعات

تهرانی ها روزانه 80 لیتر بیشتر از کشورهای توسعه یافته آب مصرف می کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از مصرف 23 درصدی آب شرب کشور در استان تهران خبر داد و گفت: میزان آب مصرفی شهروندان تهرانی بیش از مدل مصرفی است و هر شهروند تهرانی 250 لیتر آب مصرف می کند. اب. در روز و شب در حالی که در بسیاری از کشورهای پیشرفته که میانگین بارندگی بالاتری نسبت به ایران دارند، سرانه مصرف هر شهروند 170 لیتر در روز است.

به گزارش ای بی اس نیوز، محسن اردکانی در تالار گفتمان روابط عمومی استان تهران اظهار کرد: مشترکان استان تهران سالانه یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب مصرف می کنند و مشترکان شهر تهران نیز سالانه یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب مصرف می کنند.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی در استان تهران، افزایش دوره خشکسالی از دو سال به چهار سال و رشد 33 درصدی بهره برداران در استان تهران، گفت: با وجود کاهش آب، تعداد مصرف کنندگان آب در این استان کاهش یافته است. افزایش یافته است، اما حتی آب شرب یک واحد مسکونی قطع نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران متغیر نیروی کار را تعیین کننده در جبران کمبود منابع آبی شهر تهران خواند و گفت: با وجود اینکه تمامی متغیرهای تامین آب استان تهران در یک دهه گذشته ثابت بوده است، اما متغیر نیروی کار ثابت بوده است. کمبودها و خانواده 12 نفره را جبران کرد. آبفای استان تهران با اتکا به لطف خداوند، همکاری مشترکین و توان دوگانه آنها توانست تقاضای مصرف را مدیریت کند.

اردکانی گفت: وی بحث آب را سرلوحه کار کشور خواند و خواستار همکاری همه دستگاه های فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب شد.

وی اولویت فعالیت شرکت آب و فاضلاب استان تهران در سال جاری را مدیریت مصرف و تقاضا و سه رکن اساسی مدیریت تقاضا را رکن قانونی، ابزاری و فرهنگی برشمرد و افزود: رکن قانونی شامل اقداماتی از جمله تعدیل قیمت است. آب و رکن ابزاری شامل اقداماتی مانند استفاده از کاهنده مصرف و شیرآلات اهرمی و غیره است اما عنصر فرهنگی شامل فعالیت هایی است که بار سنگینی را بر دوش همکاران روابط عمومی اطلاعات شرکت می گذارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اما فرهنگ سازی مصرف بهینه آب را اقدامی فرابخشی خواند و گفت: امروز بحث آب در رأس همه اولویت ها در کشور قرار دارد، اقدامات متعدد به ویژه فرهنگی، باید با تمام قوا در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه استفاده شود. آب وارد حوزه می شود.

اردکانی رسالت و وظیفه رسانه ها را سنگین تر از سایر حوزه ها اعلام و تصریح کرد: کسانی که مقدمه مصرف بهینه آب هستند در درجه اول باید عامل باشند.

وی کمپین‌های مؤثری مانند «آب بهتر است یا ثروت» و «تهران شهری حساس به آب» را که در ماه‌های اخیر توسط روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران راه‌اندازی شده و به استان‌های دیگر راه‌اندازی شده است، برشمرد. با توجه به استقبال شهروندان ، افزود: این اقدامات موثر در چارچوب آموزش ستاد رسانه و ایجاد اتاق فکر تولید محتوا در این شرکت انجام شد و ثابت شده است که اگر مطالب خوب و سخنان خوب تولید و به درستی ارائه شود. لحن، در زمان مناسب و در مکان مناسب، برای شهروندان جذاب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: اگر محتوا و پیام های تولیدی هنرمندانه و مورد قبول مردم باشد، با پاسخ مثبت مصرف کنندگان مواجه خواهیم شد و اگر بتوانیم در این زمینه کارآمد باشیم، 10 درصد در مصرف مشترکان، دو برابر اندازه سد لتیان بیش از 300 چاه است، ما از هدر رفتن آب جلوگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا