تحویل 1980 اتوبوس به شهرداری ها

مدیرعامل شرکت اتوبوس سازی گفت: طی دو سال گذشته 1980 دستگاه اتوبوس به شهرداری ها تحویل داده ایم و خودروهایی مانند وانت، کامیون، کمپرسور و تراکتور نیز کتاب بوده است.
وی افزود: برای تولید اتوبوس های برقی حدود دو سال طول کشید تا از سازمان ملی استاندارد مجوز بگیریم. همچنین پس از اعطای نشان استاندارد خودروهای برقی، کارشناسان سازمان ملی استاندارد با حضور در کارخانه، روند تولید و کیفیت محصول تولیدی را از صفر تا 100 درصد بررسی و ارزیابی کردند و در نهایت مجوز تولید را صادر کردند.
وی گفت: اتوبوس های برقی تولید شده در کشور با احتساب هزینه های قانونی و سودی که این شرکت از فروش محصول به دست می آورد، حدود 245 هزار یورو قیمت دارد. در مقایسه با محصول تولیدی در داخل کشور چند درصد بالاتر است و این در حالی است که کالای خارجی در اشتغال کشور و ایجاد ارزش افزوده نقشی ندارد و در خصوص خدمات پس از فروش آن نیز ابهامات جدی وجود دارد.
توسلی مهر ادامه داد: آمادگی داریم با ارائه ضمانت نامه بانکی برای هر تعداد اتوبوسی که شهرداری تهران نیاز داشته باشد، قرارداد منعقد کنیم و در صورت عدم تحقق وعده، شهرداری تهران می تواند ضمانت نامه بانکی ارائه شده را بررسی و منابع خود را به همین دلیل جذب کند. تمامی توانمندی های لازم برای تولید و رفع نیازهای وزارت کشور و شهرداری ها در این شرکت کاملا تضمین شده است.
وی افزود: در سال آینده خودروهای برقی جدید را با توجه به سیاست های دولت و وزارت امنیت به بهره برداری می رسانیم زیرا 7 تا 8 سال محصولات دیزلی در سطح جهانی تولید نمی شود.
توسلی مهر ادامه داد: زیرساخت های خوبی فراهم شد، 52 درصد موتور اتوبوس برقی داخلی سازی شد و برای داخلی سازی باتری این محصول با شرکت های بزرگ باتری سازی مذاکراتی انجام شد و اینکه آیا همکاری حاصل شود می توانیم به خودکفایی برسیم.
وی گفت: طبق قراردادهای منعقد شده تا پایان سال به تمامی تعهدات خود عمل می کنیم در حالی که هیچ تاخیری در تحویل اتوبوس های برقی وجود نداشته است. همچنین در نظر داریم تا پایان سال 100 دستگاه اتوبوس برقی تولید کنیم که بیش از 50 دستگاه آن تولید شده است.