سایر موضوعات

قیمت بنزین حمل و نقل ۴۰۵ درصد افزایش یافت

بر اساس گزارش بلومبرگ، اکنون که خرید سایر مناطق افزایش یافته است، نرخ کرایه حمل نیز افزایش یافته است. کشتی هایی که از اروپا به سمت غرب آفریقا حرکت می کنند بیشترین افزایش نرخ روزانه را داشته اند.

این افزایش هزینه حمل و نقل کالا تا حدودی ناشی از دو گروه ناوگان نفتکش است. برخی از نفتکش ها در خدمت منافع مسکو هستند و سایر نفتکش ها در بازار بین المللی فعالیت می کنند. این وضعیت منعکس کننده پیامدهای اقداماتی است که با هدف محدود کردن درآمدهای نفتی روسیه انجام می شود.

هزینه حمل و نقل بنزین و سایر سوخت ها در نفتکش های اقیانوس پیما طی چند روز پس از آغاز تحریم ها علیه فروش نفت روسیه به طرز چشمگیری افزایش یافت.

لارس باستین اوسترنگ، تحلیلگر Arctic Securities گفت: حجم صادرات روسیه کم و بیش سیال است و این صادرات بسیاری از کشتی ها را مشغول نگه داشته است. در نهایت، این افزایش نشان می‌دهد که تقاضا کاملاً خوب است و پایه‌ها مستحکم هستند.

انتهای پیام

به گزارش ای بی اس نیوز، آخرین آمار بورس بالتیک لندن نشان می‌دهد که درآمد روزانه نفتکش‌های نسبتا کوچکی که سوخت‌های تصفیه‌شده را به اقیانوس اطلس تحویل می‌دهند، در هفته گذشته با بیش از ۴۰۰ درصد افزایش به ۵۵ هزار و ۸۵۷ دلار رسید. هزینه ها تنها در روز پنجشنبه 58 درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش روزانه از اواخر سال 2021 است.

اتحادیه اروپا واردات سوخت روسیه را از 5 فوریه ممنوع کرده است. پیش از این، این بلوک خرید خود را از مناطق دیگر افزایش داده بود تا از عرضه سوخت کافی اطمینان حاصل کند و این مشکل به کمبود تانکرهای موجود دامن زده است.

بیش از 600 کشتی به ناوگان کشتی های ارواح پیوسته اند که به روسیه برای ادامه صادرات نفت کمک می کنند. در نتیجه کشتی های کمتری برای سایر صادرکنندگان نفت باقی می ماند که هزینه حمل و نقل کالا را افزایش داده است.

البته این افزایش تنها مربوط به نفتکش های حامل محموله های روسی نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا