ماجرای بسته ۲ هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب و کار چیست؟
امیرحسین اسدی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، اظهار کرد: وزارت حریم خصوصی برنامه حمایتی طراحی کرده است که بر اساس آن تصمیم گرفته می شود با دریافت تخفیف و اعتبار تبلیغاتی از صدا و سیما، خبرگزاری ها و مشاغل بسته بزرگی را دریافت کنیم. تبلیغات و تخفیف ها زمانی ایجاد می شود که بسته بزرگ باشد. به عنوان مثال، برای رادیو و تلویزیون، در برخی موارد تبلیغ می کرد که تا 90 درصد تخفیف ارائه می دهد.
به گفته وی، بخشی از این بسته مورد پذیرش دولت قرار گرفته و تخفیفی نیز در نظر گرفته شده که پیش بینی می شود بسته 2 هزار میلیارد تومانی برای حمایت از بنگاه ها باشد. اما این بسته هنوز تایید نشده است.
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت حریم خصوصی گفت: بسته 2 هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از دسترسی به فضای مجازی در حال حاضر در سقف پیشنهادی است و این مبلغ مجموع مبلغ تخفیف است. از بخش های مختلف برای تبلیغات و رقمی که بخش حریم خصوصی به عنوان موسسه پرداخت می کند پیش بینی می شود و ممکن است در طرح نهایی کمتر یا بیشتر باشد.
انتهای پیام
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت حراست با بیان اینکه هنوز هیچ برنامه ای اجرایی نشده است، گفت: در صورت تمایل شورای رقابت گزارش های لازم به این نهاد ارائه می شود.
اسدی با بیان اینکه بر اساس قانون بهبود محیط کسب و کار، این بسته در اختیار انجمن ها قرار گرفته تا در مورد آن اظهار نظر کنند، تصریح کرد: بنابراین سوال فعلاً فقط یک پیشنهاد است. 2 هزار میلیارد تومان به عنوان کل تخفیف و رقمی که وزارت حراست به عنوان تسهیلات پرداخت می کند در نظر گرفته شده است و ممکن است کم و بیش در طرح نهایی باشد.
باید چند ساعت پیش گفته می شد شورای رقابت در نامه ای خواستار اطلاع رسانی دقیق تر از وزارت امنیت در خصوص طرح اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای حمایت از شرکت های آسیب دیده از اختلال در دسترسی به فضای مجازی به دلیل مشکوک بودن به اقدامات ضدرقابتی و لزوم رعایت مقررات توسعه. رقابت و مبارزه با انحصار در فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی شده بود.