سایر موضوعات

قابلیت های بازاریابی اقتصاد دیجیتال باید شناخته شود


گفتگو/

این تحلیلگر ارشد اقتصاد دیجیتال و تجاری سازی با حضور در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ از نقاط ضعف و قوت فعالیت های اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور می گوید.

عیسی کشاورز، تحلیلگر ارشد حوزه اقتصاد دیجیتال و تجاری سازی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ، گفت: واقعیت این است که همه کشورها در این گونه نمایشگاه های آینده و گذشته مربوط به کشور است، از آن رونمایی و رونمایی می کنند، اما متاسفانه آنچه شایسته ملت و ظرفیت های جدی کشور و مسئولیت است. که این کشور باید در حوزه تمدنی خودش انجام دهد، تاریک است و دیده نمی شود، درد تکراری است، مسائل و عوامل و ریشه ها، دلایل او برای رسانه ها روشن است و نیازی به ورود به بحث نیست. .

به گفته کشاورز؛ اما دنیای سریع، پیچیده و به شدت رقابتی، جهانی نیست که با ما بماند و دنیایی نیست که چرخه را متوقف کند. شاید اگر تا 5-10-20 سال پیش با کشورهای عربی حساب نکرده بودیم و با آنها صحبت نمی کردیم، امروز باید با حسرت به آنها نگاه می کردیم. امروز، 500 دانشجوی ارشد هاروارد در بحث های فوق دکتری عربستان شرکت می کنند. امروز قدرت کشورهای عربی واقعاً وابسته به نفت و منابع معدنی نیست و به رهبران و حاکمانی بستگی دارد که فهمیده باشند اگر منابع اداره و جهان حکومتی را نداشته باشند، عقل این کار را خواهند داشت. بتواند از دانش دنیا، مدیریت جهان و مسائل بزرگ دنیا استفاده کند.

جلوگیری از مهاجرت شرکت ها از اقتصاد دیجیتال

تحلیلگر ارشد اقتصاد دیجیتال و تجاری سازی گفت: امروز اکوسیستم نوآوری و فناوری در کشور بسیار نگران کننده و ناامیدکننده است و متاسفانه به نظر من اگر تا دیروز نخبگان زیادی مهاجرت کردند، امروز شرکت ها در حال مهاجرت هستند. فقط از یوبیتکس بخواهید توانایی ها، علاقه، تیم، چشم انداز، طرح، مدل کسب و کار، معاملات و مسائلی از این قبیل را ترجمه کند و به یکی از سفارتخانه ها بدهد، و مطمئن خواهید شد که وضعیت روشن تر و بهتر خواهد شد.

اقتصاد دیجیتال

وی تاکید کرد: این همه ناامیدی، سختی ها و سختی ها نمی تواند دلیل بر عقب نشینی و قدم برداشتن باشد و باید چاره ای اندیشید. دولت، مدیران و رهبران کشور را به گفت‌وگوی جدی و سازنده با اکوسیستم نوآوری و فناوری در کشور دعوت می‌کنم. وقت آن است که در این باره صحبت کنیم تا بتوان از ظرفیت حوزه فناوری و حوزه نوآوری راه برون رفت از این فضای غم انگیز و نگران کننده را گرفت.

کشاورز با تاکید بر اینکه این به معنای ناامید بودن یا تبدیل نشدن ناامیدی به رکود سیستماتیک در کسب و کار نیست، گفت: این ناامیدی به معنای از دست رفتن فرصت ها و با سرعت و پیچیدگی است که دنیا رقابت جدی در این حوزه دارد. حوزه، دیگر جای ما نیست، حیف است که در این فضا نیستیم و جایگاه و ظاهر آبرومندی در این فضا نداریم.

رهبران بازار ارزهای دیجیتال در راه هستند

این کارشناس ارشد اقتصاد دیجیتال و تحلیلگر بازاریابی ادامه داد: در حالی که اسنپ، تپسی و دیجی کالا در سال های اخیر در قالب استارتاپ به نمایشگاه آمده اند و امروز مهارت بالایی در اقتصاد دیجیتال کسب کرده اند، قول بیست و ششمین نمایشگاه را برای سال های آینده می دهم. و در سال‌های آینده، فین‌تک‌ها و ارزهای دیجیتال و بلاک چین رهبر بازار خواهند بود و شتاب بازار را به دست خواهند آورد.

وی تاکید کرد: بهترین زمان زمانی است که دولت با این اکوسیستم و این شرکت ها صحبت می کند. اگرچه ما با مقاومت برخی نهادهای سنتی مانند بانک ها، موسسات پولی و مالی و صندوق ها مواجه هستیم، اما نجات این مناطق از ورشکستگی و بحران های اجتماعی آتی مهم است و راز موفقیت و راه حل بسیاری از این مشکلات امروز در قابلیت های پنهان صنعت خواب بلاک چین، فین تک و ارزهای رمزنگاری شده.

شناخت قابلیت های منحصر به فرد در حوزه اقتصاد دیجیتال

کشاورز ادامه داد: اگرچه بسیاری از دولت به ارزش، اهمیت و چابکی این بخش پی برده است، اما درست در نقطه مقابل، نهاد دیگری جایگاه بسیار جدی دارد. بنابراین این سوال به اهمیت این فضا برمی گردد. به عنوان مثال اگر زمانی سازمان تاکسیرانی اهمیت و ضرورت اسنپ را می پذیرفت، امروز باید سهامدار عمده اسنپ و تپسی، سازمان تاکسیرانی و حمل و نقل کشور باشد. وقتی او درگیر فرآیندهای سنتی شد، 4 مرد جوان اسنیپ را بزرگ کردند.

این تحلیلگر ارشد اقتصاد دیجیتال و بازاریابی گفت: اگر بخواهند در این فضا حضور یابند یا وارد شوند از همه موسسات مالی و صندوق های اقتصادی کشور و سازمان بورس، بانک مرکزی، موسسات مالی و پولی کشور دعوت می کنم. نظام اقتصادی کشور به گفت‌وگو و تعامل سازنده و شناخت توانمندی‌های منحصربه‌فردی که تاکنون کسب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا