تکنولوژی و فناوری

فیس لیفت نیسان X-Trail بدون مشتری باقی ماند. وقتی مشتریان یک درایو هیبریدی می خواهند

نیسان شرکت خودروسازی معروف در دور جدید واردات، نیسان ایکس تریل را وارد بازار ایران خواهد کرد. عرضه همزمان نیسان روگ با موتورهای معمولی در بازار آمریکا منجر به کاهش فروش این خودرو شد.

نیسان معتقد بود عرضه ایکس تریل با ظاهری جدید و امکانات بیشتر در بازار آمریکا باعث افزایش فروش این خودرو می شود. اما این اتفاق نیفتاد و این اتفاق از سوی نیسان هیبرید به اشتباه تعبیر شد.

در حالی که فروش نیسان روگ فیس لیفت شده با وجود به روز رسانی ها و ویژگی های بیشتر در حال کاهش است، سایر رقبای آن، هوندا CR-V و تویوتا RAV4، به لطف پیشرانه های هیبریدی جدید خود، عملکرد خوبی داشته اند. مدیران برندهای ژاپنی ممکن است اکنون متوجه اشتباه خود در عرضه نکردن خودروی هیبریدی شده باشند.

با رشد فروش رقبا، فروش نیسان X-Trail کاهش می یابد

نسخه بهبود یافته و به روز شده نیسان ایکس تریل سال گذشته رونمایی شد. در عین حال بسیاری از کارشناسان به عدم وجود موتور هیبریدی مناسب در این خودرو اشاره کردند. حالا نتیجه این پیش بینی ها مشخص شده است. امسال هم تویوتا و هم هوندا در مقایسه با نیسان عملکرد خوبی داشتند. فروش تویوتا RAV4 در شش ماهه اول سال 2024 33 درصد افزایش یافت. فروش هوندا CR-V نیز افزایش یافت، اما فروش نیسان روگ 4.5 درصد کاهش یافت. همچنین لازم به ذکر است که نسخه های هیبریدی تویوتا راو 4 و هوندا CR-V در قالب خودروهای ویژه جانبازان وارد بازار کشورمان خواهند شد.

نیسان ایکس تریل

اگرچه مدیران نیسان متوجه شدند که عرضه نکردن X-Trail با موتور هیبریدی به فروش این خودرو لطمه زده است، اما هنوز آماده ارائه چنین موتوری برای نیسان روگ نبودند. به گفته کارشناسان اقتصادی، نیسان در سال 2024 موج فروش خودروهای هیبریدی را از دست داد و باید با عواقب تصمیمات خود مواجه شود.

منبع خبر: https://digiato.com/car-news/nissan-x-trail-facelift-remained-without-customers

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا