«فضاهای خرده فروشی در حال توسعه: بررسی تطبیقی تجربه خرید مشتریان مراکز خرید و فروشگاه های رفاه» توسط ناصر پوررضا کریم سرا منتشر شد.
به گزارش ای بی اس نیوز، این کتاب در 187 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 220 هزار تومان در اتاق فکر صنایع نرم با همکاری اتاق فکر روابط بین الملل منتشر شده است.
در پشت جلد کتاب می خوانیم: «امروزه با توسعه شهری، فضاهای تجاری جدیدی از جمله مجتمع های تجاری و مگا مال ها ظاهر شده اند. گسترش این مجموعه ها را می توان با نظریه های دیوید هاروی در زمینه کارآفرینی شهری توضیح داد. بر اساس این دیدگاه، کارآفرینی شهری بر اقتصاد کلان تأثیر می گذارد که اولین اثر آن گشودن شهرهای توسعه یافته به روی تغییرات بزرگ است. به گفته هاروی، این تغییرات در واقع شامل تکثیر سریالی پارک های فناوری، مراکز فرهنگی و سرگرمی، اصیل سازی، مراکز تجارت جهانی، مراکز غول پیکر یا پست مدرن است.
نتایج این تحقیق در این کتاب گردآوری شده است و من سعی کرده ام پیامدهای اجتماعی مختلف مراکز خرید و مراکز خرید را بررسی کنم.
گفتنی است پژوهش زیر یکی از معدود تحقیقاتی در زمینه پیامدهای اجتماعی مراکز خرید بزرگ است که در مورد تاثیر این مراکز بر سرمایه اجتماعی و شبکه های اجتماعی صحبت می کند و لزوم تکمیل و اصلاح این پژوهش قطعا می باشد. نمد. . امید است سایر محققین نیز با پایبندی به این تحقیق و رفع نواقص آن در تکمیل و اصلاح آن گام بردارند.
انتهای پیام