فروش گوشی های هوشمند در چین به کمترین رقم در یک دهه اخیر رسید – اخبار دنیای اقتصاد – اخبار اقتصادی ای بی اس نیوز

آمبر لیو، تحلیلگر Canalys گفت: خوشبختانه اکثر خرده فروشان شروع به عادی سازی سطح موجودی در طول سه ماهه چهارم تخفیف کردند. با این حال، وی خاطرنشان کرد که فروشندگان همچنان در مورد بازار در سال 2023 بسیار محتاط هستند.
اپل سومین برند پرفروش گوشی در سال 2022 بود و به لطف “تبلیغات تهاجمی و تقاضا در بخش پریمیوم” به رکورد 18 درصد از سهم بازار در چین دست یافت.
با این حال، مجموع محمولههای Vivo نسبت به سال گذشته 27 درصد کاهش یافت، در حالی که Honor شاهد افزایش بیش از 30 درصدی در فروش بود.
absnews
در این گزارش آمده است: بازار گوشیهای هوشمند چین در سال 2022 با فروش سالانه 287 میلیون دستگاه به پایان رسید.
این رقم نشان دهنده کاهش 14 درصدی سالانه نسبت به فروش 329 میلیون دستگاهی در سال 2021 است.
به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز به نقل از راشاتودی، Canalys، یک شرکت تحلیل بازار در سنگاپور روز یکشنبه گزارش داد که فروش گوشی های هوشمند در چین در سال 2022 و برای اولین بار از سال 2013 کاهش می یابد. به 300 میلیون دستگاه رسید.
تحلیلگران خاطرنشان میکنند که فروش گوشیهای هوشمند در این کشور تحت تأثیر محدودیتهای شدید ویروس کرونا قرار گرفته است که منجر به مشکلات موجودی شده است.
او گفت که بهبود بازار مصرف زمان می برد زیرا تأثیر محرک بر اقتصاد و تقاضا ممکن است بین 6 تا 12 ماه طول بکشد تا آشکار شود.
این کارشناس اضافه کرد: ما انتظار داریم زنجیره تامین در نهایت در سال 2023 تثبیت شود زیرا سیاست کنترل همهگیری دیگر برقرار نیست و انتظار میرود بازار کلی گوشیهای هوشمند رشد اندکی داشته باشد زیرا فعالیت تجاری و اعتماد (مصرفکننده) باز خواهد گشت. .
سازنده گوشی های هوشمند Vivo با سهم بازار بیش از 18 درصد پیشتاز در حجم فروش بود و پس از آن Honor و Apple قرار گرفتند.