قانونگذاران کالیفرنیا به ممنوعیت فروش کامیونهای جدید دیزلی بزرگ تا سال 2036 رای دادهاند و موظفند همه کامیونها تا سال 2042 آلایندههای آلاینده نداشته باشند.
به گزارش ای بی اس نیوز، هیئت منابع هوایی کالیفرنیا به اتفاق آرا مقررات پیشرفته ناوگان تمیز را تصویب کرد که دومین آیین نامه ایالتی برای کامیون های تمیز و اولین مقررات در جهان است که شامل کامیون های تجاری جدید از جمله کامیون های زباله، کامیون های تحویل و سایر کامیون های سنگین و … نیمه تریلرها برای برق انداختن سنگینی لازم است.
حامیان این مقررات می گویند این الزام سلامت عمومی را در جوامع حومه شهر که هوای آلوده را تجربه می کنند بهبود می بخشد و در عین حال اثرات تغییرات آب و هوایی را خنثی می کند. تخمین زده می شود که این مقررات با جلوگیری از عواقب سلامتی و مرگ و میر ناشی از انتشار گازوئیل، 26.5 میلیارد دلار مزایای سلامت عمومی را برای کالیفرنیا به ارمغان می آورد.
کامیون های سنگین تنها یک سوم اکسیدهای نیتروژن و بیش از یک چهارم ذرات ریز سوخت دیزل را منتشر می کنند. در حالی که کامیون های سنگین و نیمه کاره تنها 10 درصد وسایل نقلیه در جاده های کالیفرنیا را تشکیل می دهند، 25 درصد از گازهای گلخانه ای حمل و نقل را منتشر می کنند.
برخی از سازندگان بزرگ کامیونهای ایالات متحده و گروههای لابی آنها به شدت با این مقررات مخالفت کردهاند و استدلال میکنند که این الزامات پرهزینه هستند زیرا مدلهای الکتریکی گرانتر از کامیونهای دیزلی هستند. تبدیل کامیونهای بزرگ به مدلهای الکتریکی به دلیل اندازه و وزن، هزینه بیشتری نسبت به خودروهای کوچکتر خواهد داشت.
صنعت خودرو اعلام کرده است که به دلیل نبود زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی و فضای موجود در بنادر، بازه زمانی تعیین شده غیرواقعی است.
بر اساس مقررات جدید، شرکت هایی با 50 کامیون یا بیشتر باید ناوگان خود را به مدل های الکتریکی یا هیدروژنی تبدیل کنند و تا سال 2042 به آلایندگی صفر برسند.
اولین ضرب الاجل برای تبدیل کامیون های بندری به مدل های برقی تا سال 2035 تعیین شده است و فروش مدل های جدید از سال 2024 باید بدون آلایندگی باشد. کامیون های زباله و اتوبوس های مدرسه باید تا سال 2027 آلایندگی صفر داشته باشند.
کالیفرنیا برای تعیین استانداردهای سخت گیرانه تر از دولت فدرال برای کامیون های سنگین برای معافیت های قانون هوای پاک درخواست کرده است. قوانین سختگیرانهتر این ایالت، پیامدهایی فراتر از کالیفرنیا، که قدرتهای قابلتوجهی بر صنعت خودروسازی ایالات متحده دارد، خواهد داشت و میتواند راه را برای سایر ایالتها هموار کند تا از این روش پیروی کنند.
به عنوان مثال، ایالت نیویورک، نیوجرسی، ایالت واشنگتن، اورگان، ماساچوست، ورمونت و کلرادو مقررات پیشرفته کامیون های تمیز کالیفرنیا را تصویب کرده اند.
بر اساس گزارش CNBC، ایالت هدف خود را برای رسیدن به 100 درصد انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2045 تعیین کرده است و سال گذشته اعلام کرد که فروش خودروهای گازسوز جدید از سال 2035 ممنوع خواهد شد. انتشار گازهای گلخانه ای از قطارهای دیزلی
انتهای پیام