سایر موضوعات

فروش تسلا در چین تقریباً نصف شد

به گزارش ای بی اس نیوز، تصمیم چین برای پایان دادن به بیش از یک دهه یارانه خرید خودروهای برقی، خودروسازان از جمله تسلا را مجبور به افزایش تخفیف برای حفظ فروش خود کرده است.بزرگترین بازار خودرو در جهان.

به گزارش رویترز، کارشناسان گفتند که کاهش قیمت منجر به تغییر بزرگی در فضای رقابتی نمی شود، زیرا انتظار می رود مقیاس فروش تسلا به دلیل ظرفیت تولید آن در حدود 800000 دستگاه در سال ثابت بماند. انجمن خودروهای مسافری چین پیش‌بینی می‌کند که فروش وسایل نقلیه جدید انرژی، عمدتاً خودروهای برقی، به 8.5 میلیون دستگاه در سال 2023 خواهد رسید که 36 درصد از کل فروش خودروهای جدید را شامل می‌شود.

کارشناسان صنعت خودرو گفتند که فروش خودروهای سواری در چین در ماه دسامبر 2.4 درصد افزایش یافت زیرا مصرف کنندگان عجله داشتند تا از یارانه خودروهای الکتریکی قبل از انقضای آنها در ماه گذشته استفاده کنند و انتظار می رود فروش در ژانویه به شدت کاهش یابد.

تسلا علیرغم تخفیف های شدید، شاهد کاهش 41 درصدی فروش در ماه دسامبر در چین نسبت به سال گذشته بود. خودروسازان آماده می شوند تا فروش خودروهای برقی و پلاگین در سراسر صنعت در چین در ماه های ژانویه و فوریه به میزان 40 تا 60 درصد نسبت به سطح پایان سال کاهش یابد.

کوی دونگشو، دبیر کل انجمن خودروهای مسافربری چین، با اشاره به هفته تعطیلات که از 21 ژانویه آغاز می شود، گفت: بازار تا سال نو چینی بسیار ضعیف خواهد ماند. او پیش‌بینی کرد که فروش خودروهای سواری در چین احتمالاً در سال 2023 تا حد زیادی ثابت یا اندکی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

انجمن خودروهای مسافری چین روز سه شنبه اعلام کرد فروش خودروهای سواری در چین با 2.4 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 2.19 میلیون دستگاه در دسامبر رسیده است. در کل سال 2022، فروش تنها 1.6 درصد افزایش یافت زیرا محدودیت های سختگیرانه کووید-19 تولید را مختل کرد و به تقاضا آسیب زد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا