تبلیغ سایپا با سیاست محتاطانه دولت سیزدهم – اخبار خودرو – اخبار اقتصادی ای بی اس نیوز

وی افزود: نقدینگی منفی این شرکت در دی ماه سال گذشته بیش از 4 هزار میلیارد تومان بود که امروز به نقدینگی مثبت بیش از 3 هزار میلیارد تومان در گروه سایپا رسید.
وی حذف 16 پارکینگ ناقص را 87 هزار خودروی معیوب به تیراژ بازار افزود و گفت: در 9 ماهه امسال بالغ بر 90 هزار دستگاه خودرو در بازار فروخته شده که نسبت به مدت مشابه بیشتر بوده و رشد چشمگیری را تجربه کرده است. در طول سال گذشته
مدیرعامل سایپا گفت: کیفیت کوئیک و شاهین نیز ارتقا یافته است به گونه ای که تعداد مشتریان در 3 ماهه نخست امسال 500 درصد کاهش یافته است که البته این روند بهبود مستمر رو به افزایش است.
به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، محمدعلی تیموری با اعلام اینکه تولید روزانه سایپا از 1000 دستگاه خودرو به 2000 دستگاه افزایش یافته است، اظهار داشت: ساینا علاوه بر تولید خودروهای تیبا 1 و تیبا 2 تولید را حذف و افزایش می دهد. کوئیک، خودروهای ساینا و شاهین در شرکت سایپا ایجاد شد.
تیموری گفت: جابه جایی مستقیم محصولات نیز در این شرکت اتفاق افتاده است به طوری که تولید محصولات کامل از 18 درصد به بیش از 97 درصد رسیده است. البته به دلیل مسائل کیفی، ماهانه بیش از 80 میلیارد تومان مشتری از محصولات خود انصراف می دادند و امروز حتی یک مشتری گروه سایپا وجود ندارد که از محصولات شاهین، کوئیک و سانا انصراف دهد. علاوه بر این، توسعه محصولات گازسوز پس از 7 سال اتفاق افتاد و اولین محصول ساینا گازسوز در بهمن 1401 تولید شد. همچنین عرضه ون 14 سرنشین برای توسعه محصولات تجاری برای تنظیم بازار حمل و نقل کشور ایجاد شد.
absnews
وی تنها 18.8 درصد از افزایش 62 درصدی گردش مالی را ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات اعلام کرد و گفت: از دیگر دلایلی که باعث افزایش میزان فروش در 6 ماهه اول سال 1401 شده است، 19 درصد است. افزایش تغییر ترکیب فروش محصول (افزایش سهم فروش محصولات جدید خانواده اس، اتوماتیک و شاهین در سبد فروش شرکت)، سهم 13 درصدی در افزایش ارزش ریالی فروش به دلیل افزایش تعداد فروش (افزایش تعداد فروش در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال 1393) و سهم 11.2 درصدی تعهدات معوق در سال 1400 بر اساس نرخ فروش برای تحویل در سال 2019 است.
مدیرعامل سایپا گفت: همچنین شرایط پرداخت زنجیره تامین 25 درصد بهبود یافت و افزایش تولید به 2000 دستگاه در روز رسید و افزایش تولید در زنجیره قطعات سایپا برای تنظیم بازار بیش از 120 درصد افزایش یافت.
تیموری افزود: بهبود بیش از 25 درصدی تزریق نقدینگی در زنجیره تامین، توسعه محصولات به گونه ای که در بهمن ماه 1401 تا 1402 نزدیک به 8 محصول خودروهای تجاری و سواری به بازار ایران عرضه می شود، از جمله اقدامات مثبت این شرکت است. شرکت سایپا که این رکود در تاریخ صنعت خودرو ایران سابقه نداشته است.
نکته مهم در اینجا این است که 8 محصولی که در آینده به بازار عرضه خواهند شد با استانداردهای 85 گانه مطابقت دارند.
به گفته وی، به جز محصولات متوقف شده در سال جاری (شامل تیبا، تیبا 2، ساینا)، سایر محصولات این شرکت بیش از 51 درصد رشد تولید داشته اند که حاصل تمامی این اقدامات طی 9 ماه گذشته است. اشتغال بیش از 3000 کارگر و مهندس در کشور بوده و همه این دستاوردها نشان از مدیریت خردمندانه و انقلابی این گروه صنعتی دارد.