با افتتاح کارخانه جدید e-Build در کارخانه مارانلو، فراری گام مهمی برای عرضه اولین خودروی الکتریکی خود در سال آینده برداشته است.
تاسیسات جدید 42500 متر مربعی که در مراسمی با حضور سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا افتتاح شد، برای افزایش “انعطاف پذیری تولید” این سازنده سوپراسپرت طراحی شده است.
این کارخانه علاوه بر اولین خودروی برقی این شرکت، مدل های احتراق داخلی و هیبریدی نیز تولید خواهد کرد. البته فراری می گوید حرف E در نام این کارخانه به معنای برق نیست، بلکه به معنای انرژی، توسعه و محیط زیست است.
این کارخانه قرار است در ژانویه 2025 افتتاح شود و Purosangue و SF90 احتمالا اولین خودروهای جدید تولید شده در آنجا خواهند بود.
فراری گفت: در سال های آینده انواع موتور محصولات این شرکت در راستای استراتژی «اولویت دادن به کیفیت درآمد بر کمیت» در یک کارخانه تولید و توسعه می یابد.
باتری های ولتاژ بالا، موتورهای الکتریکی و محورها نیز به عنوان اجزای الکتریکی با اهمیت استراتژیک برای متمایز کردن فناوری و عملکرد فراری مونتاژ می شوند.
جزئیات خودروی الکتریکی فراری هنوز مشخص نیست
فراری تایید کرده است که روی یک خودروی الکتریکی کار می کند، اما هنوز درباره جزئیات فنی آن صحبتی نکرده است. پتنت های اولیه نشان می داد که این وسیله نقلیه می تواند یک مدل چهار چرخ متحرک دو نفره باشد. گزارش اخیر رویترز که فراری از اظهار نظر در مورد آن خودداری کرد، قیمت این مدل را حدود 500 هزار یورو عنوان کرد.
بندتو ویگنا، مدیرعامل فراری، بر مزایای ساخت کارخانه جدید برای این مدل جدید الکتریکی تاکید کرد: «یک فراری کاملاً الکتریکی نیازمند فناوریها، اجزا و فرآیندهای جدیدی است که میخواهیم آنها را در مارانلو طراحی و مهندسی کنیم، بنابراین ما بهویژه در ساخت و ساز الکترونیکی سرمایهگذاری کردهایم. این به ما امکان میدهد تا دانش خود را حفظ کنیم: «با تکمیل این سیستم، میتوانیم تفاوت چشمگیری ایجاد کنیم و اطمینان حاصل کنیم که یک فراری الکتریکی مانند هر فراری دیگری هیجانانگیز خواهد بود.»

تصمیم فراری برای تولید باتری و موتور نشان دهنده تصمیم این شرکت ایتالیایی برای داشتن حداکثر کنترل بر محصولات آینده خود است.
جزئیات تاسیسات الکترونیکی ساختمان
بیش از 300 نفر در ساخت و ساز الکترونیکی کار خواهند کرد. آموزش خطوط تولید جدید بیش از دو سال پیش آغاز شد. فراری می گوید که این فرآیند برای افزایش دانش مورد نیاز برای تولید موتور و مونتاژ باتری بسیار مهم است.
در حالی که مارانلو سطح بسیار بالاتری از مونتاژ دستی را نسبت به کارخانههای دیگر خودروسازان حفظ خواهد کرد، تعدادی از روباتها نیز به تولید محصولات در ساختمان الکترونیکی جدید کمک خواهند کرد.
ساخت ساختمان الکترونیکی در شمال کارخانه فعلی فراری دو سال طول کشید. فراری می گوید تاسیسات جدید با جایگزینی ساختارهای قدیمی، ردپای کربن شرکت را ثابت نگه داشته است.
این کارخانه از چهار سطح تشکیل شده است که طبقات آن به سیستم های عمومی، مونتاژ خودرو و تدارکات اختصاص یافته است. مونتاژ اتومبیل، موتور و اجزای آنها. یک نیم طبقه با فضای اداری نیز وجود دارد.

فراری میگوید این ساختمان الکترونیکی با بالاترین سطح عملکرد انرژی ساخته شده است و بیش از 3000 پنل خورشیدی روی سقف آن قادر به تولید حداکثر توان خروجی 1.3 مگاوات است. انرژی این نیروگاه به طور کامل از انرژی های تجدیدپذیر تامین خواهد شد.
ساختمان الکترونیکی همچنین دارای یک مخزن بزرگ برای جمع آوری آب باران است. این مخزن قابل تصفیه و استفاده مجدد است. بیش از 60 درصد از انرژی مصرف شده برای آزمایش باتری و موتور نیز با استفاده از باتری بازیابی می شود.
فراری همچنین زیرساخت جاده اطراف کارخانه جدید را بازسازی کرد تا ترافیک را از مسیرهای اصلی عابر پیاده منحرف کند. همچنین برای رسیدن به آن جاده و مسیر دوچرخه سواری جدیدی ساخته است.
منبع خبر: https://digiato.com/car-news/ferrari-is-preparing-to-launch-its-first-electric-car-by-opening-e-building