اجتماعی

فراخوان بیستمین جشنواره ملی رسانه ایران منتشر شد – رکنا


تماس به

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، جزئیات فراخوان بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه ایران به شرح زیر است:

با ظهور تحولات چشمگیر و شکل‌گیری پدیده‌ها و فناوری‌های جدید در حوزه ارتباطات اجتماعی طی دهه گذشته و گسترش و تعمیق دامنه فعالیت‌های رسانه‌ای به‌ویژه در بستر فضای مجازی و ظهور رسانه‌های خرد. و رسانه های انسانی اهمیت تعامل، هم افزایی و به روز رسانی تجربیات و دانش رسانه ای را دوچندان کرده است.مهمترین تحولات اخیر در حوزه رسانه، پیچیدگی تشخیص اخبار واقعی از اخبار جعلی برای عموم است.راه حل این چالش بزرگ است. بازگشت اقتدار به رسانه های حرفه ای با حفظ الزامات رسانه های مدرن که تنها با همدلی و هم افزایی همه رسانه های کشور امکان پذیر خواهد بود.

در ایران امروز رقابت بزرگی بین انواع رسانه ها با کارکردهای گوناگون وجود دارد، رسانه ای که عمیق ببیند، ظرافت بگوید و تا مرز واقعیت حرکت کند، می تواند تاثیرگذار و روان باشد. این نقطه عطفی است که رسانه های حرفه ای را از انبوه رسانه های کوچک بی نام متمایز می کند.

دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه ایران با استعانت از خداوند متعال و با مشارکت نهادهای تخصصی، تخصصی و دانشگاهی در حوزه رسانه، این رویداد بزرگ را با عنایت به تحولات فوق برگزار می کند و پس از 10 – تعطیلات سال

از کلیه خبرنگاران آموزش دیده و اصحاب رسانه، مطبوعات، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و فعالان شبکه های اجتماعی دعوت می شود آثار خود را که تولید و منتشر کرده اند از تاریخ 1 فروردین 1401 تا پایان فراخوان یعنی تیرماه ارسال نمایند. 7، 1402، بر اساس فرمت ها، بخش ها و موضوعات زیر ارسال دبیرخانه جشنواره از طریق سامانه.

اهداف جشنواره:

1- ارج نهادن به تلاش ها و فعالیت های اصحاب رسانه در مقابله با جنگ ترکیبی

2- تشویق حرفه ای گرایی در رسانه های ملی، استانی و منطقه ای

3- هم افزایی و همدلی در خانواده بزرگ رسانه ای ایران

4- ایجاد رقابت سالم برای ارتقای استانداردهای روزنامه نگاری

5- شناسایی و معرفی استعدادهای رسانه ای

6- تقویت اقتدار رسانه ملی

7- تقویت جریان نقد سازنده در رسانه ها

رسانه های واجد شرایط:

مطالب چاپی: روزنامه، هفتگی، ماهانه، فصلنامه، دایرکتوری

آنلاین: آژانس های مطبوعاتی، پایگاه های اطلاعاتی مطبوعاتی

رسانه های اجتماعی: اطلاعات و اخبار منتشر شده در بسترهای مختلف رسانه های اجتماعی از جمله کانال ها، صفحات مجازی (وبلاگ ها و میکروبلاگ ها و غیره) و رسانه های کاربر محور.

• سطح جشنواره:

رسانه ملی

رسانه های استانی

• قالب های جشنواره برای رسانه های آنلاین و چاپی:

سرمقاله ها، مقالات و یادداشت ها

اخبار

مصاحبه

گزارش

عنوان

کمدی

عکس: تک عکس، گزارش تصویری

گرافیک: چیدمان، جلد، صفحه اول، تصویرسازی و نقاشی دیجیتال، طراحی، گرافیک کامپیوتری، داستان، کاریکاتور

چند رسانه ای: گزارش تصویری، محتوای صوتی، انیمیشن، انیمیشن گرافیکی

ترجمه آثار: از فارسی به زبان های دیگر و بالعکس

• قالب های جشنواره برای شبکه های اجتماعی:

متن در شبکه های اجتماعی

صدا در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی

تصویر در بستر شبکه های اجتماعی

• بخش ویژه:

نقد و بررسی مصلاحانه (جایزه آتش نشانی دکتر عماد افروغ)

توضیح و تبیین ماهیت اخبار جعلی

• قیمت ویژه :

انسان سازی

روزنامه نگار تحقیقی

شرایط شرکت در جشنواره:

تمامی رسانه های فعال و محتوای رسانه ای منتشر شده در بسترهای مختلف اعم از رسانه های مکتوب، رسانه های آنلاین و شبکه های اجتماعی می توانند در چارچوب مقررات کشور در این جشنواره شرکت کنند.

آثاری که در مدت مذکور (از اول فروردین 1401 تا 7 تیر 1402) در رسانه های مذکور منتشر شده اند، می توانند در جشنواره شرکت کنند.

هر شرکت کننده می تواند در هر بخش تنها 2 اثر ارائه دهد.

در قسمت عنوان ارائه متن کامل اثر الزامی است.

آثار باید دارای شناسنامه (لوگوی نشریه، تاریخ انتشار / و در خبرگزاری ها دارای آدرس اینترنتی و تاریخ باشد)

برگزیدگان جشنواره موظفند اصل اثر منتشر شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند (آثار بدون نام نویسنده یا با نام نویسنده مستعار در صورت راهیابی به مرحله نهایی باید تاییدیه کتبی (مهر و امضا) مدیر مسئول را ارائه دهند. نشریه یا خبرگزاری و سایت اطلاع رسانی.

– آثار باید با فونت خوانا ارائه شوند و آثار ناخوانا از مسابقه حذف خواهند شد.

جشنواره تبلیغات و حقوق استفاده هنری؛ شامل چاپ در نمایشگاه موازی، تبلیغات شهری و رسانه ای آثار ارسالی می باشد.

• ثبت نام

مراحل ثبت نام و ارسال آثار از طریق سامانه http://rasaneh.pressfestival.ir/ انجام می شود.

• تقویم ساز و برگ

آخرین مهلت ارسال آثار: 16 تیر 1402

تاریخ اعلام نتایج و ادای احترام به برندگان: 17 اوت 1402 (روز روزنامه نگاران)

گرافیک: چیدمان، جلد، صفحه اول، تصویرسازی و نقاشی دیجیتال، طراحی، گرافیک کامپیوتری، داستان، کاریکاتور

چند رسانه ای: گزارش تصویری، محتوای صوتی، انیمیشن، انیمیشن گرافیکی

ترجمه آثار: از فارسی به زبان های دیگر و بالعکس

• قالب های جشنواره برای شبکه های اجتماعی:

متن در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی

صدا در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی

تصویر در بستر شبکه های اجتماعی

• بخش ویژه:

نقد و بررسی مصلاحانه (جایزه آتش نشانی دکتر عماد افروغ)

توضیح و تبیین ماهیت اخبار جعلی

• قیمت ویژه :

انسان سازی

روزنامه نگار تحقیقی

شرایط شرکت در جشنواره:

تمامی رسانه های فعال و محتوای رسانه ای منتشر شده در بسترهای مختلف اعم از رسانه های مکتوب، رسانه های آنلاین و شبکه های اجتماعی می توانند در چارچوب مقررات کشور در این جشنواره شرکت کنند.

آثاری که در مدت مذکور (از اول فروردین 1401 تا 7 تیر 1402) در رسانه های مذکور منتشر شده اند، می توانند در جشنواره شرکت کنند.

هر شرکت کننده می تواند در هر بخش تنها 2 اثر ارائه دهد.

در قسمت عنوان ارائه متن کامل اثر الزامی است.

آثار باید دارای شناسنامه (لوگوی نشریه، تاریخ انتشار / و در خبرگزاری ها دارای آدرس اینترنتی و تاریخ باشد)

برگزیدگان جشنواره موظفند اصل اثر منتشر شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند (آثار بدون نام نویسنده یا با نام نویسنده مستعار در صورت راهیابی به مرحله نهایی باید تاییدیه کتبی (مهر و امضا) مدیر مسئول را ارائه دهند. نشریه یا خبرگزاری و سایت اطلاع رسانی.

– آثار باید با فونت خوانا ارائه شوند و آثار ناخوانا از مسابقه حذف خواهند شد.

جشنواره تبلیغات و حقوق استفاده هنری؛ شامل چاپ در نمایشگاه موازی، تبلیغات شهری و رسانه ای آثار ارسالی می باشد.

• ثبت نام

مراحل ثبت نام و ارسال آثار از طریق سامانه http://rasaneh.pressfestival.ir/ انجام می شود.

• تقویم ساز و برگ

آخرین مهلت ارسال آثار: 16 تیر 1402

تاریخ اعلام نتایج و ادای احترام به برندگان: 17 اوت 1402 (روز روزنامه نگاران)


خبر از رکنا



اخبار خبرگزاری رکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا