فراتر از یک تعامل – خبرگزاری آنا

به بهانه برپایی نمایشگاه بین المللی پتروشیمی

حضور شرکتهای پتروشیمی در نمایشگاه بینالمللی اخیر حکایت از تعامل تخصصی و تعاملی صاحبان این صنعت پویا با مخاطبان گسترده و متنوع خود داشت.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حضور شرکتهای پتروشیمی در نمایشگاه بینالمللی اخیر حکایت از تعامل تخصصی و تعاملی صاحبان این صنعت پویا با مخاطبان گسترده و متنوع خود داشت. در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «جهش رو به جلو در تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد، شناخت عمومی از ماهیت، عملکرد و ساختار صنایع پتروشیمی نقش مهمی در ایجاد ارتباط موثر بین مردم و در این جهت مولد و صنعت. در اسناد بالادستی کشور به جایگاه ویژه صنعت پتروشیمی در ارتقای صادرات محصولات و حفظ اقتصاد از تکانه های احتمالی و قابل پیش بینی اشاره شده است.
از سوی دیگر گردش کارآمد منابع مالی و اعتباری در صنعت پتروشیمی طبیعتاً موجب گسترش فعالیت این بخش و در نتیجه ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در کشور خواهد شد. امروز با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد تبلور نگاه «متخصصان»، «توسعهگرایان» و «مردم مردم» در حوزه پتروشیمی و کارکردها و لوازم آن هستیم. افزایش آگاهی عمومی نسبت به صنعت سودآور، دیرپا و فرصت آفرین در کشور بیش از یک الزام است. بدیهی است یکی از مهمترین وظایف صنعت پتروشیمی ایجاد و ارتقای این تصور و تبدیل آن به کانال ارتباطی با عموم و مردم عزیزمان خواهد بود.
موضوع دیگر مربوط به استفاده از انرژی محلی و ملی برای تثبیت و تقویت صنایع پتروشیمی است. در این راستا، فرآیند «سنجش قابلیتها»، «عینیتسازی آنها» و «تبدیل داراییهای جدید به درآمدهای عمومی» از اهمیت ویژهای برخوردار است. عبور از این چرخه بدون اهرم آگاهی عمومی و تکیه بر اقتصاد مردمی امکان پذیر نیست. آنچه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شاهد بودیم، همپوشانی و هم افزایی موثر بین صنعت پتروشیمی و مخاطبان گسترده آن بود. البته برای بهبود این هم افزایی و هدایت آن به نقطه شیرین هنوز راه زیادی در پیش داریم، اما چشم انداز این مسیر روشن و تضمین شده است.
مهندس مصطفی متدین – مدیر کل شرکت مدیریت صنایع پتروشیمی