معاون رئیس جمهور نقش اصلی روابط عمومی در تقویت دولت و مردم را تأکید کرد و اظهار داشت که شفافیت پادزهر شایعات است ، با اشاره به تکامل سفر استانی دولت ملی اجماع ، بر مسئولیت پاسخگو ، احترام برای عزت مردم و حاکمیت مبتنی بر دولت.
محمد جعفر غلاپنا ، در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی این کشور ، عصر امروز در ساختمان ریاست جمهوری کوسار برگزار شد ، روابط عمومی را فراتر از یک واحد اداری توصیف کرد و آنها را به عنوان یک پل ارتباطی دولتی معرفی کرد. وی با تأکید بر این که مسئولیت واکنشی رابطه بین دولت و مردم را تقویت می کند ، گفت: “شفافیت و روشنگری ، به ویژه در بحران ها ، اجتناب ناپذیر است و این شفافیت پادزهر شایعات خواهد بود.”
روابط عمومی قلب ضرب و شتم حاکمیت مردمی است
غلائپانا با اشاره به دیدگاه دولت ملی دولت در مورد روابط عمومی ، گفت که این نهادها به سادگی اخبار را منعکس نمی کنند ، بلکه نقش اساسی در شکل گیری گفتمان ملی دارند.
وی چهار وظیفه اصلی روابط عمومی (نه انتقال پیام های یک جانبه ، بلکه فراهم کردن بستری برای مردم برای شنیدن آرا و منعکس کننده نگرانی های خود در مورد تصمیم گیرندگان) شفافیت اطلاعات (ارائه گزارش های خاص در مورد برنامه های دولت و چالش های مربوط به با شایعات و تقویت عموم و تقویت اعتماد به نفس عمومی) ملی تنوع فرهنگی (احترام به کثرت گرایی زبانی ، مذهبی و اجتماعی و تبدیل آن به فرصتی برای تقویت وحدت ملی) و توضیح دستاوردها بدون عزت نفس (اطلاع رسانی موفقیت های دولت با هدف امید و جذب مشارکت مردم).
سفر استانی دولت ملی محرمانه ؛ پایان تشریفات و شروع گفتگوی مستقیم
معاون رئیس جمهور با اشاره به تحول در سفرهای استانی دولت ، گفت: این سفرها فرصتی برای شنیدن صدای مردم بود ، و افزود: سفر استانی در ایالت اجماع ملی ، مراسم مراسم نیست بلکه فرصتی برای مستقیم و تعامل غیرمستقیم با مردم. تصمیمات این سفرها باید در چارچوب قانون و منابع بودجه لازم باشد.
این چهار محور اصلی سفرهای استانی را برای احترام به عزت افراد (از بین بردن مراسم اضافی ، تسهیل جلسات چهره و چهره و پایان دادن به پذیرش چشمگیر) و شفافیت ارائه می دهد (کلیه تصویب های سفر باید به عنوان بخشی از قانون بودجه و عموم باشد. روابط لازم است تا گزارش های مالی را به عموم مردم ارسال کند.
روابط عمومی گرانترین سرمایه دولت است
وی با تأکید بر اینکه روابط عمومی فقط وظیفه اطلاع رسانی نیست ، بلکه نقش اصلی آنها محافظت از سرمایه اجتماعی و تقویت اعتماد به نفس عمومی است ، وی افزود: “اعتماد به نفس عمومی گرانترین سرمایه دولت و روابط عمومی نگهبانان این هزینه است سرمایه عزیز “
این سه اصل اصلی روایت روابط عمومی یک داستان واقع گرایانه و عامه است (از شعارها خودداری کنید و تصویری واضح از تعامل دولت با مردم ارائه دهید) تا منعکس کننده اقدامات دولت (وزیران در سفر استانی ، نمایندگان دولت در همه زمینه ها باشد. ، و حساب روابط باید پوشش دهد) و در مورد عقاید مردم و مصوبات سفر (تصمیمات دولت باید براساس اراده واقعی مردم و در چارچوب ظرفیت مالی و قانونی کشور باشد) و تأمل کند. گفت: دولت اجماع ملی در مورد عزت مردم ، عضویت در قانون و استفاده از هویت ایرانی – اسلامی مسیر جدیدی را آغاز کرد و این مسیر بدون حمایت از مقامات روابط عمومی انجام نمی شود.
وی تأکید کرد: روابط عمومی باغبانانی هستند که با آبیاری صداقت و شفافیت ، گل وحدت و اعتماد به نفس ملی را پرورش می دهند. آینده ای درخشان به تعامل صادقانه دولت و ملت بستگی دارد.
پایان پیام