سایر موضوعات

عملیات احداث باند دوم جاده دالکی – کنارتخته آغاز شد



ای بی اس نیوز/ بوشر مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیرساخت های کشور از آغاز عملیات اجرایی قطعه 22 کیلومتری B باند دوم بزرگراه دالکی – کنارتخته خبر داد.

خیرالله خادمی روز پنجشنبه ۱۳ خرداد در این مراسم گفت: این قطعه بخشی از کریدور نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر بین شیراز و بوشهر است که در نظر داریم چهار خطه شود.

وی با تاکید بر اینکه این مسیر بخشی از کریدور شمال به جنوب در مرکز کشور است که استان بوشهر را به مرکز کشور متصل می کند، افزود: از این 250 کیلومتر تقریبا 60 کیلومتر آن در استان های بوشهر و فارس باقی مانده است. و در بوشهر تقریباً 16 کیلومتر است که امروز عملیات اجرایی وی آغاز شد. در فارس هم اکنون ساخت قطعات زیر آغاز شده و پیمانکاران در حال کار بر روی سه قطعه هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: برای تکمیل این کریدور نزدیک به 2500 تا 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای 2 استان نیاز است.

خادمی گفت: بخشی از جاده استان بوشهر که گردنه های اصلی در آن قرار دارد بسیار حائز اهمیت است و برای ساخت و تکمیل آن نزدیک به 1000 تا 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قرارداد ساخت این قطعه 36 ماهه است که البته امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم 24 ماه یا دو سال دیگر به اتمام برسد.

خادمی گفت: احداث پیست دوم و چهار خطه این جاده در رفع گلوگاه استان، افزایش توان اقتصادی و گردشگری منطقه و برقراری امنیت در تردد کالا و خدمات مسافران موثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: سال گذشته با حضور وزیر فقید راه، مرحوم رستم قاسمی، طول کریدور ابوالحیات در این کریدور که یکی از سخت ترین قسمت ها بود، انجام شد. کشور به 21 کیلومتر می رسد.

خادمی افزود: استاندار بوشهر این مسیر را در مصوبات سفر رئیس جمهور لحاظ کرده است و اعتبارات وی در محل است و در صورت کمبود با ایده وزیر راه و شهرسازی تامین می شود. توسعه تا کار با قدرت جلو برود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این مسیر دارای 2 تونل 600 متری و سه پل بزرگ است.

استاندار بوشهر نیز گفت: دولت تصمیم به ساخت این بزرگراه دارد که بخشی از آن توسط سازمان برنامه و بودجه، بخشی توسط وزارت راه و شهرسازی و بخشی دیگر از محل اعتبارات استانی تامین می شود.

احمد محمدی زاده افزود: راهکاری اندیشیده شده تا با تامین منابع، ساخت بزرگراه بوشهر در شیراز به سرعت پیشرفت کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا