سایر موضوعات

ارتباط راه آهن غرب با عراق را نباید نادیده گرفت

یک کارشناس حمل و نقل ریلی گفت: خط ریلی شلمچه – بصره برای ترانزیت کالا و جابجایی زائران حائز اهمیت است اما با توجه به تردد سالانه زائران اربعین از مرزهای غربی نباید از تسریع راه آهن غرب به سمت غافل شد. کشور. شبکه عراقی

به گزارش ای بی اس نیوز، ایجاد خط ریلی شلمچه – بصره در 20 سال گذشته مطرح بوده و در این سال‌ها همواره فراز و نشیب‌هایی را تجربه کرده است، تا اینکه فاز n اجرای آن به نقطه‌ای نرسیده بود.

برای حل این مسائل، شروع مطالعات نهایی و اجرای پروژه راه آهن شلمچه – بصره در سال 1400 به دلیل تصمیمات مقامات عراقی به تعویق افتاد. همزمان رستم قاسمی وزیر اسبق راه و شهرسازی با مقامات عراقی دیدارهایی داشت تا زمینه را برای توافق با عراق در مورد خط ریلی ایران و این کشور فراهم کند. سرانجام هفته گذشته عملیات اجرایی این خط ریلی آغاز شد.

بیشتر بدانید

راه آهن تهران-کربلا دو سال دیگر سفر 20 ساله خود را به پایان می رساند!

شلمچه – بصره; مقدمه ای بر گسترش روابط اقتصادی ایران و عراق

در همین رابطه عباس قربان علی بیک کارشناس حمل و نقل ریلی در گفت وگو با ای بی اس نیوز اظهار کرد: راه آهن شلمچه – بصره نزدیک ترین مسیر ارتباطی شبکه ریلی دو کشور ایران و عراق است و سال هاست که مورد توجه قرار گرفته است. اما مانع اصلی نیاز به ساخت یک پل متحرک برای عبور از رودخانه شرق بصره است که هزینه بر و زمان بر است.

وی ادامه داد: اگرچه این اتصال دو شبکه ریلی برای ترانزیت کالا و انتقال زائران به عتبات عالیات حائز اهمیت است، اما با توجه به درصد عبور سالانه زائران اربعین از مرزهای غربی، نباید با ادامه این امر از هیچ کدام غافل شد. روند. تسریع راه آهن غرب به سمت شبکه عراق.

این کارشناس حمل و نقل ریلی خاطرنشان کرد: جابه جایی مسافر و کالا به جنوب از طریق گلوگاه ریلی لرستان مانع دیگری است که نباید آن را دست کم گرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا