یکشنبه , ۴ خرداد ۱۴۰۴

علت اعلام نشدن قیمت خودرو در سایت اتحادیه چیست؟

سایت ها و آگهی دهندگان فروش خودرو در سال های اخیر مدام با نوسانات قیمت دست و پنجه نرم می کردند تا اینکه با تغییر روش قیمت گذاری و قرار دادن در سایت اتحادیه نمایشگاه داران این مشکل به نوعی حل شد. اما متأسفانه در 6 ماه گذشته تنها سه بار لیست قیمت در سایت مورد بهره برداری قرار گرفته است و رئیس اتحادیه دلیل آن را نوسان قیمت عنوان کرد که اجازه نداد یک روز قیمت واحد را درج کنند. سنت گذشته تغییر کرده است و اعضا باید پیگیر مطالبات صنفی خود و مردم باشند.

به گزارش ای بی اس نیوز، زمان زیادی تا برگزاری انتخابات اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه های خودرو (7 آذر) باقی نمانده است. این سازمان در سال‌های اخیر بافت سنتی خود را حفظ کرده و عملکرد آن پایدار است، به نظر می‌رسد با توجه به نقش موثر در تنظیم بازار و همچنین تغییر رویه‌ها، باید تغییراتی ایجاد شود.

در سال‌های اخیر، نوسانات شاخص‌های کلان اقتصادی آنچنان بر بدنه بازار خودرو وارد شده است که با وجود آرامش کنونی این بازار و رکودی که ماه‌ها بر آن حاکم است، هنوز بهبود نیافته و خود را در بدترین شرایط می‌بیند. مورد. حالت ممکن؛ بخشی از این مشکل تحت تاثیر سیاست های بد دولت های قبلی در ممنوعیت واردات خودرو و جلوگیری از عدم تعادل عرضه و تقاضا به وجود آمد. اما بخشی از آن از سنت تشکل های خودرویی و عدم هماهنگی و بی تفاوتی با توسعه روزانه نوسانات قیمت در امان نماند.

سایت‌ها و آگهی‌دهندگان خودرو در سال‌های اخیر با نوسانات قیمت مواجه بوده‌اند، این در حالی است که انجمن فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو (به‌ویژه در دو سال اخیر) نسبت به این موضوع کاملاً بی‌تفاوت بوده و روال همیشگی خود را دور از دسترس بوده است. در حاشیه بوده و نتوانسته‌اند ارتباط مؤثری با نهادها و نهادهای تصمیم‌گیرنده برای حل مشکلات و چالش‌ها برقرار کنند. بنابراین به جای ایفای نقش نظارتی و موثر در بازار، خود تحت تاثیر نوسانات بازار قرار گرفت.

این موضوع زمانی با اهمیت بیشتری خود را نشان داد که در اردیبهشت ماه امسال سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نتیجه نوسانات بازار خودرو و افزایش قیمت حاشیه بازار نسبت به قیمت کارخانه، همچنین اقدامات برخی سودجویان در قیمت گذاری (با هدف ایجاد بازارهای کاذب برای خرید و فروش خودرو و سوء استفاده از التهابات) با هماهنگی اتحادیه نمایندگی ها و نمایشگاه های خودرو تهران. بارگیری روزانه و درج قیمت متعارف بازار خودروهای معامله شده در صفر کیلومتر تولید داخلی در سایت اتحادیه فوق الذکر و تا اطلاع ثانوی به منظور ساماندهی بازار خودرو تمهیداتی به عمل آورید تا قیمت معاملات از آخرین قیمت بارگذاری شده در سایت اتحادیه تجاوز نکند و البته قیمت خودرو درج شود. نو و کارکرده در سایت های خرید و جلوگیری از فروش خودرو.

بر این اساس قیمت اعلام شده از سوی اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران باید مبنای و ملاک قیمت روز خودرو قرار می گرفت که متاسفانه این لیست قیمت در سایت اتحادیه مذکور دو بار اجرایی نشد. یا سه برابر بیشتر؛ آخرین بررسی ها نشان می دهد که آخرین قیمت رسمی اعلام و درج شده در سایت این اتحادیه متعلق به شش ماه پیش شرق!

علت اعلام نشدن قیمت خودرو در سایت اتحادیه چیست؟

بر این اساس می‌توانست به اتحادیه فروشندگان خودرو اختیار قیمت‌گذاری در بازار آزاد داده شود، اما اینطور نبود.

با توجه به نزدیک بودن انتخابات اتحادیه فروشندگان خودرو تهران، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این فرصت مناسبی است تا این سازمان جایگاه خود را در این بخش بازیابد و نقش موثرتری در بازار داشته باشد.

در واقع با توجه به اینکه امروزه بسیاری از اتحادیه‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای علاوه بر نقش نظارتی بر بازار کالا و خدمات، وارد عرصه تنظیم مقررات نیز شده‌اند، ضروری به نظر می‌رسد اتحادیه فروشندگان خودرو نیز بتواند اعضای مؤثری را انتخاب کند. که بیشتر ارتباط برقرار می کنند و بهتر است نهادهای تصمیم گیرنده از جمله وزارت حریم خصوصی و نهادهای نظارتی این جایگاه تاثیرگذار و نظارتی را کسب کنند تا بتوانند در سیاست قیمت گذاری و حتی تنظیم بازار حضور جدی داشته باشند.

در ماه‌های اخیر برخی از فعالان این صنعت در رویا با تصمیم‌گیرندگان سیاست‌های خودرویی، نقش مطالبه‌گرانه را چه بر سر قیمت خودرو و چه در مورد بی‌توجهی به نظارت بر خودروهای فرسوده بازی کرده‌اند. تایید واردات؛ به همین دلیل است که برخی از فعالان این بخش معتقدند افرادی که کوچکترین مقررات بازار خودرو را می شناسند و با نهادهایی مانند وزارت حریم خصوصی و مجلس مذاکره و تعامل می کنند تا منافع این بخش حفظ شود و تعادل برقرار شود. بازار خودرو، باید وارد بازار شود.

در سال های اخیر افزایش قیمت خودرو در کشور از رشد ارز و طلا پیشی گرفته و از تورم پیشی گرفته است. این مشکل باعث شده دهک های کم درآمد و کم درآمد جامعه به خودرو دسترسی نداشته باشند. در همین راستا یکی از فعالان نمایشگاه در گفت و گو با این خبرگزاری معتقد است سیاست هایی مانند واردات خودروهای فرسوده اقدامی مناسب برای تنظیم بازار خودرو و حمایت از دهک های پایین جامعه است. بازار خودرو زمانی سالم است که هیچکس برای سود بیشتر سعی در کنار گذاشتن خودرو نداشته باشد تا بتواند در زمان مناسب خودرو را با سود بیشتر بفروشد و مصرف کننده واقعی به ناچار خودرو مورد نیاز خود را با قیمتی بسیار بالاتر خریداری می کند. آن کارخانه قیمت کند

به گفته فعالان خودروسازی، در این حوزه باید مسیری طی شود که سیاست به روز رسانی قیمت خودرو را در نظر گرفته و با حمایت از سیاست های متعادل کننده عرضه و تقاضا، بازار را به نفع جامعه آرام کند.

نوسان قیمت خودرو دلیل عدم اعلام آن در سایت

سعید موتمانی – رئیس انجمن مذکور – در گفت و گو با ای بی اس نیوز، در خصوص موضوع عدم درج قیمت رسمی در سایت اتحادیه فروشندگان خودرو، ضمن تاکید بر نوسان شدید قیمت خودرو در یک روز مانع از تعیین قیمت واحد شد. وی به مدت یک روز اعلام کرد: بر اساس ماده 17 قانون نظام صنفی تبصره 3 سایت هایی که قیمت گذاری می کنند باید دارای پروانه کسب باشند.

وی تصریح کرد: زمانی که این موضوع (تغییر نحوه درج قیمت در آگهی های فروش و اعلام قیمت رسمی از سوی اتحادیه) مطرح شد، قیمت خودروها دچار نوسانات زیادی شد. زمان هایی هست که بازار نیاز به عرضه دارد، بنابراین نوسان قیمت نداریم و می توانیم هر روز قیمت ها را اعلام کنیم، اما زمانی که مثلا در ساعت 11 صبح و 14 آن روز قیمت ها متفاوت است. ، نمی توانیم قیمت واحد را اعلام کنیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: برکسی پوشیده نیست که خودرو چند سالی است که کالای مصرفی نیست بلکه به یک کالای سرمایه گذاری تبدیل شده است. بنابراین با گذشت زمان ممکن است قیمت آن برای مدتی دچار نوسان شود و در چند ساعت دیگر شاهد تغییر قیمت (کاهش یا افزایش) باشیم.

موتمنی ادامه می دهد: اما اگر نوسانات قیمتی وجود نداشت و مثلاً کالای مصرفی از کارخانه با یک قیمت خریداری می شد و در بازار به فروش می رسید، سود مصوب سازمان حمایت تک نرخی و معین بود.

خودروهای بازار توسط نمایندگی ها عرضه می شوند. غرفه داران فقط یک واسطه هستند

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که نیاز بازار با نمایشگاه های خودرو تامین نمی شود. در واقع خودروی بازار توسط افرادی تامین می شود که برای خرید خودرو از کارخانه سرمایه گذاری می کنند و پس از تحویل خودروی خود با توجه به ارز و … آن را با توجه به شرایط روز بازار به بازار می فروشند و … به صورت امانی می فروشند. ; بنابراین غرفه داران در هر صورت واسطه هستند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: غرفه داران مستقیماً از کارخانه سهمی ندارند و خودرو وارد نمی کنند بنابراین قیمت را تعیین نمی کنند. قیمت نهایی توسط غرفه داران تعیین نمی شود، اما قیمت نهایی توسط صاحب کالا تعیین می شود.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *