سایر موضوعات

عرضه دانا، سورن و رانا به بورس کالا

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ایران خودرو به دنبال حاشیه سود در بازار نیست، تصریح کرد: هدف ما ضرر نکردن است. به عنوان یک خودروساز، مهمترین عامل برای ما قیمتی است که خودرو به دست مصرف کننده نهایی می رسد. زمانی که هایما وارد بورس کالا شد شاهد افت 60 میلیون تومانی این خودرو در بازار بودیم.

خطیبی ادامه داد: خودروساز تجربه موفقی از واردات CBU نداشته است بنابراین تیراژ کمی از CBU وارد می شود و سپس به دنبال CKD و مونتاژ خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه زمان تحویل خودروهایی که در بورس کالا به فروش می رسد باید کاهش یابد، تصریح کرد: در حال حاضر زمان تحویل سه ماه پس از معامله است اما باید این زمان به دو یا یک ماه کاهش یابد.

مدیرعامل ایران خودرو درباره واردات خودرو گفت: ما کاملا موافق واردات هستیم چرا که واردات منفعت برای اقتصاد کشور است. البته سیاست واردات ایران خودرو CBU نیست بلکه هدف CKD است.

مدیرعامل ایران خودرو درباره کشورهایی که خودرو از آنجا وارد می شود گفت: ایران خودرو تابع سیاست های کلی نظام است اما دوستان دوران تحریم را فراموش نمی کنیم.

وی درباره مذاکرات ایران خودرو برای واردات خودرو توضیح داد: چند خودرو مذاکره کرده ایم اما مشخص نیست امسال وارد کنیم یا خیر.

به گزارش ای بی اس نیوز، مهدی خطیبی در حاشیه بازدید رئیس سازمان بورس از کارخانه ایران خودرو، با اشاره به عرضه خودرو از بورس کالا، گفت: در این راستا نیاز به اعمال مقداری اضافی داریم. سیاست‌ها، هم گردش عرضه باید افزایش یابد و هم تنوع محصول باید افزایش یابد.» بر این اساس در مرحله بعدی دنا، سورن و رانا در بورس عرضه می شود و به دنبال کسب مجوزهای لازم هستیم.

انتهای پیام

خطیبی در پاسخ به سوال ای بی اس نیوز مبنی بر اینکه تا پایان سال قیمت اجباری محصولات سایپا و ایران خودرو حذف می شود، گفت: از هر سیاستی که ضرر خودروساز را کاهش دهد استقبال می کنیم اما از تصمیم برای حذف قیمت های دستوری استقبال می کنیم. بر اساس این مسئولیت سازنده خودرو نیست.

مدیرعامل ایران خودرو از عرضه دنا، سورن و رانا در بورس و تشریح واردات خودرو خبر داد.

وی در خصوص واگذاری سهام ایران خودرو نیز گفت: ایران خودرو 24 درصد از سهام تودلی را در اختیار دارد که 1.5 درصد آن سهام وثیقه است.

تصمیم گیری در مورد حذف قیمت گذاری اجباری به عهده سازنده خودرو نیست

هدف ایران خودرو واردات CKD است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا