طرح دو لایحه جدید در مجلس

* لایحه «اصلاح ماده (27) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور»
absnews
معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارسال دو لایحه به مجلس خبر داد.
حسینی افزود: از آنجایی که تغییر ساختار وزارت نیرو یا تغییر وظایف شرکتهای آب منطقهای یک امر کاملاً داخلی است و وزارت نیرو میتواند مستقیماً ساختار آن را همانطور که قبلاً انجام داده است اصلاح کند، نیازی به مقررات ندارد. در اصل.” و در خصوص رعایت تبصره (2) بند (الف) ماده (27) قانون احکام دائمی برنامه های عمرانی کشور تعیین تکلیف می باشد.
وی ادامه داد: از این رو لازم است با تسهیل و تسریع در حمل و نقل خودرو برای مردم، هزینه های اضافی مربوط به این موضوع حذف یا کاهش یابد و با انتقال به یک مرجع واحد، پلیس جمهوری اسلامی ایران را بشناسد. ایران.”
سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس نیز در این جلسه به تشریح ضرورت تقدیم لایحه «اصلاح ماده (۲۷) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور» پرداخت. بند (27) قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور – مصوب 1395 – و تهیه آئیننامههای اجرایی مصوب تبصره (2) بند مذکور و به دلیل عدم نیاز به تدوین مقررات از نظر تغییر ساختار. وزارتخانه یا تغییر وظایف و ساختار شرکتهای تابعه یکی از امور داخلی هر وزارتخانه تلقی می شود و نیازی به همکاری سایر دستگاههای اجرایی ندارد و تبصره مذکور در واقع به بند دیگری مرتبط بوده که با حذف قانون تصویب شد، اما از سوی دیگر، اصلاحات لازم در قانون انجام شد و ساختار جدیدی ایجاد شد، این لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
به گزارش ای بی اس نیوز، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور پیش نویس قانون «اصلاح ماده (29) قانون رسیدگی به جرایم راهنمایی و رانندگی – مصوب 1389 – و همچنین لایحه قانون «اصلاح بند (27)» را ارائه کرد. ) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ملی» در مجلس شورای اسلامی گزارش داد.
نایب رئیس مجلس با تشریح لزوم تقدیم لایحه «اصلاح بند (29) قانون رسیدگی به جرایم راهنمایی و رانندگی – مصوب 1389 – به مجلس گفت: به منظور ادغام فرآیند واگذاری خودرو، تسهیل و تسریع در نقل و انتقال خودروها. خودروی تجاری، حذف یا کاهش هزینه اضافی حمل و نقل خودرو برای مردم، پرهیز از پروسه طولانی و پیچیده صدور اسناد مالکیت و واگذاری خودرو، متمرکز کردن نقل و انتقالات مربوط در یک مرجع (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) و استفاده از ظرفیت فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران لایحه ای را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است تا این امر به ویژه در خصوص بررسی اصالت خودرو، هویت خریدار و فروشنده انجام شود.
حسینی افزود: تنظیم دو سند برای معامله اموال منقول مانند خودرو توسط پلیس و دفاتر اسناد رسمی راهور برخلاف منطق اعتبار دفاتر اسناد رسمی نیز هزینه مضاعفی را تحمیل می کند و باعث اتلاف وقت شهروندان می شود. ترافیک غیر ضروری به موسسات مختلف را افزایش می دهد. خواهد بود. این امر فرآیندهای اداری را پیچیده و هزینه های بیشتری را تحمیل می کند و امنیت روانی جامعه را به خطر می اندازد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: در خودروهای جدید صاحب سند رسمی تنها مدارک صادره از سوی پلیس است و نقل و انتقالات بعدی نیز بر اساس همان سند انجام می شود، بنابراین در صورت عدم اعتبار مدارک پلیس، همه چرخه ها انتقال وسایل نقلیه پس از تولید و مالک اصلی مختل خواهد شد.