به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، شهریار افندی زاده اظهار داشت: در گذشته طرح جامع بنادر تجاری کشور میزان تقاضای تخلیه و بارگیری این بنادر را تا سال 1404 برآورد می کرد که در قالب فاز دوم طرح جامع بنادر کشور ارائه می شود. طرح حمل و نقل و با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، به روز رسانی این طرح و برآورد تقاضای آن تا سال 1414 در دستور کار قرار دارد. همچنین مطالعات دیگری در خصوص برآورد تقاضای بنادر (زیر) کوچک کشور توسط ارگان فوق انجام شده است که این سند با افق پیش بینی شده در طرح کلی حمل و نقل کشور مطابقت دارد. .
وی اعلام کرد: توجه ویژه به توسعه سواحل مکران به عنوان یکی از سیاست های نظام از نکاتی است که ضرورت ایجاد بندر جدیدی در سواحل دریای عرب علاوه بر بندر چابهار از سوی این کشور را نشان می دهد. یک دیدگاه فنی و یک دیدگاه اقتصادی. به همین منظور مطالعات مکان یابی این بندر توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد و سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد احداث بندری در منطقه کوهستانی مبارکه نزدیک منطقه نفت و گاز پالایشگاه جاسک را داد.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به موقعیت مکانی این بندر و برنامه های توسعه آتی سایر بنادر بزرگ و فرعی کشور، در مرحله سوم طرح جامع حمل و نقل کشورها (یکپارچه) طراحی شبکه)، شبکه بانک راهآهن الکترونیکی Optimum با توجه به تقاضای این بنادر طراحی میشود تا ارتباط بنادر با مناطق داخلی و نقاط فراسرزمینی تسهیل شود.
absnews