در طرح عیدی سازمان ملی استاندارد که از 24 اسفند 1402 آغاز شده و تا 24 فروردین 1303 ادامه دارد، 4 هزار و 372 مرکز خدماتی در کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در طرح ویژه عید، رستوران ها، کافه ها، هتل های 1 تا 5 ستاره، هتل آپارتمان ها، مراکز زیارتی، ایستگاه های اتوبوس بین شهری، ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و مراکز قالیشویی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند.
طرح ویژه عید در 1376 مرکز فروش مواد غذایی، 1400 مرکز عرضه خشکبار و قنادی، 1111 رستوران و کافه، 221 مرکز قالیشویی، 132 هتل 1 تا 5 ستاره، 117 مجتمع میانی، 70 اقامتگاه هتل، 52 ایستگاه راه آهن، 52 ایستگاه بین شهری 31 فرودگاه اجرا می شود و نتایج تحلیلی و تکمیلی ارزیابی انطباق این خدمات پس از تکمیل مراحل ارزیابی به اطلاع عموم خواهد رسید.
بر اساس این گزارش، تقویت اعتماد عمومی نسبت به کیفیت خدمات، ایجاد زمینه مشارکت عمومی در دستیابی به اهداف عمومی از مهمترین اهداف طرح عید سعید فطر برای افزایش تولید و ارائه خدمات در سطح استاندارد در کشور است. حقوق در سطح ملی، جلب اعتماد عمومی، حفظ سلامت و ایمنی و حقوق عمومی مردم، فراهم کردن بسترهای لازم برای آرامش خاطر و اطمینان به ذینفعان و استفاده کنندگان از کیفیت خدمات در طول سال به ویژه در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد.
در این راستا، تعیین میزان انطباق خدمات ارائه شده به افراد با استانداردهای مرتبط، توسعه شادکامی در بین افراد جامعه، نظارت و ارزیابی اساسی انطباق خدمات از نظر سلامت و امنیت مطابق با ماده 17 قانون قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، بسترسازی برای شناخت مشکلات و نیازهای استان ها در زمینه ارتقای کیفیت خدمات، فراهم کردن بستر لازم برای آسیب شناسی و امکان سنجی موارد مورد نیاز برای بازنگری استانداردهای مربوطه، ایجاد فرصت مناسب برای ارائه مأموریت ها و وظایف سازمان، افزایش و تأثیرگذاری بر ارتقای سطح رضایت ملی در جامعه. ایجاد فرصتی برای ایجاد مشارکت بین دستگاهی و هم افزایی برای ارائه خدمات Bement از دیگر اهداف این پروژه است.