سایر موضوعات

ضرورت ایجاد نوآوری در خدمات بیمه اجتماعی



مشاور نوآوری صندوق بازنشستگی آینده نگر گفت: بیمه اجتماعی باید در خدمات خود نوآورانه عمل کند که البته این امر نیازمند فضای رقابتی و مشارکت مردمی رو به رشد است.

به گزارش ای بی اس نیوز، علی پانریان در نشست نقش حاکمیت در توسعه اکوسیستم بیمه اجتماعی با بیان اینکه دو دسته عمده بیمه تجاری و اجتماعی در کشور وجود دارد، گفت:

وی اضافه کرد: در بیمه های اجتماعی افراد مالیات دهنده هستند یعنی بخشی از حقوق ماهیانه خود را به عنوان حق بیمه پرداخت می کنند و بیمه با درآمد این افراد در جاهای مختلف سرمایه گذاری های مختلفی انجام می دهد تا در نهایت پس از بازنشستگی بتواند از نظر پزشکی حمایت کند. شخص و متحمل هزینه. این فرآیند با مفهوم بیمه عمر که نوعی سرمایه گذاری است متفاوت است.

پانریان ادامه داد: بیمه اجتماعی برای انسجام اجتماعی ایجاد شد تا فرد پس از بازنشستگی از حقوقی برخوردار شود. اما این تضمین ها تهدیدهای بزرگی نیز دارد و می تواند بحران های بزرگی را در کشور ایجاد کند که بهترین نمونه آن حوادث و آشوب های اخیر در فرانسه است.

مشاور نوآوری صندوق بازنشستگی آینده ادامه داد: در ایران تنها تعریفی که مردم از بیمه دارند بیمه تامین اجتماعی است در حالی که صندوق ها و بیمه های زیادی در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها صندوق بیمه آینده است که مخاطبان آن عمدتا مدیران اجرایی هستند. ، مهم هستند و هر چه میزان برداشت افراد بیشتر باشد، در زمان بازنشستگی بیشتر دریافت می کند و در سازمان تامین اجتماعی سقفی در این صندوق وجود ندارد.

وی افزود: طبق قانون هر فردی می تواند بیمه اجتماعی خود را به بیمه اجتماعی دیگری منتقل و سوابق خود را درج کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا