سایر موضوعات

ضرر 20 میلیارد تومانی پیمانکار برای احداث پل بزرگراه تهران-شمال- اخبار راه و مسکن – اخبار اقتصادی ای بی اس نیوز

خدایار خشا ادامه داد: طبق قرارداد بیشتر از آنچه می دهند به ما پول می دهند، تعدیل هایی که دولت اعلام می کند با قیمت های واقعی مطابقت ندارد. مثلاً در 6 ماه گذشته 3 درصد افزایش قیمت اعلام شده است اما آیا این میزان افزایش قیمت جوابگو است؟

وی با اشاره به اینکه منطقه 2 بزرگراه تهران – شمال 22 کیلومتر است که 18 کیلومتر آن تونل و پل است، افزود: این منطقه با فناوری ایرانی و پیمانکاران داخلی ساخته شده و تاکنون 11 هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. .

فتاح با بیان اینکه برای تکمیل مسیر رفت و برگشت به 11 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 3 هزار نفر شبانه روز در این پروژه مشغول به کار هستند. همچنین حدود 1500 دستگاه برای اجرای این طرح مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به پیشرفت 89 درصدی پیست منطقه 2 گفت: کل این منطقه 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تامین اعتبار پیش بینی می کنیم تا 3 سال آینده تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، پرویز فتاح سه شنبه هفته گذشته در حاشیه بازدید از بزرگراه تهران – شمال از مذاکره با چینی ها برای سرمایه گذاری در بزرگراه تهران – شمال خبر داد و اظهار داشت: تا بهار سال آینده، محدوده بزرگراه تهران – شمال انجام می شود. 2 مسیر مسئول خواهد بود، ترافیک در حال حرکت است.

وی در پاسخ به سوال ای بی اس نیوز در خصوص تامین مصالح مورد نیاز این پروژه گفت: بنیاد مصطفیفان برای تسهیل در کار 100 درصد سیمان مورد نیاز را تامین کرد و در این راستا از سال گذشته نیز متولی آن بوده ایم. تامین میلگرد و همچنین روغن و اقلام مورد نیاز ماشین آلات با تامین مالی بنیاد.

وی تصریح کرد: قیمت ها را نمی توان با هزینه های واقعی خواند. به عنوان مثال برای یکی از پل های ساخته شده در منطقه 2 تهران-آزادراه شمالی که کار ساخت آن به پایان رسیده، 20 میلیارد تومان ضرر کردیم.

فتاحی در پاسخ به این سوال که دولت در پرداخت تعهدات خود کوتاهی کرده است، گفت: از دولت بپرسید! ما اجازه نمی دهیم پروژه به دلیل منابع مالی متوقف شود. هفته گذشته جلسه ای با وزیر راه داشتیم که قول هایی داد و به آنها عمل کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان از پرداخت مستقیم حقوق کارگران خبر داد که باعث آرامش این پروژه شد و یادآور شد: دولت قبلی و فعلی متعهد به تامین منابع مالی شده اند که شاید توان پرداخت آن را نداشته باشند. در بنیاد مصطفان کسری اعتبارات دولتی را تامین می کنیم.

به گزارش ای بی اس نیوز، در حالی که رئیس بنیاد مصطفان منابع مالی احداث بزرگراه تهران – شمال (بخش 2) را با وجود عدم اجرای تعهدات دولت در این زمینه اعلام کرد، دبیر انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری آزادراه می گوید. ای بی اس نیوز: لیست قیمت نسبت به سال گذشته تعدیل های اعلام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه با قیمت های واقعی مطابقت ندارد.

absnews

وی افزود: متعهد هستیم که پیست زون 2 را تا پایان سال تکمیل و برای عبور خودروها آماده کنیم. اگر بتوانیم امکانات و به خصوص جت فن ها را آماده کنیم تا پایان سال عبور و مرور ایمن را برای مردم فراهم می کنیم اما ممکن است در بهار سال آینده خودروها بتوانند از این قسمت عبور کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا