مهاجرت برندها به روسیه کالاها را کمیاب نکرده است

انتهای پیام
مهم ترین ویژگی این است که قیمت ها متفاوت است. به عنوان مثال، در یکی از سوپرمارکت های مسکو، سه قوطی کوکاکولا با سه قیمت متفاوت به فروش می رسد که به ترتیب از دانمارک، لهستان و بریتانیا وارد می شود.
نتایج نظرسنجی نشان داد که برندهای غربی ممکن است روسیه را ترک کرده باشند، اما محصولات آنها نه.
بررسی رویترز از شش بازار آنلاین بزرگ و مصاحبه با ده ها خریدار و فروشنده نشان داد که واردات در مقیاس کوچک و فروشندگان آنلاین اکنون آنها را زنده نگه داشته است. به عنوان مثال، کوکاکولا سال گذشته تولید و فروش این نوشیدنی ها را در روسیه متوقف کرد، اما دیگران آنها را با برچسب روی قوطی ها و بطری ها وارد کردند که می گویند از اروپا، قزاقستان، ازبکستان و چین آمده اند.
به گزارش ای بی اس نیوز، علیرغم خروج شرکت های اروپایی، آمریکای شمالی و ژاپنی از روسیه به دلیل اقدامات این شرکت در اوکراین، تاثیر آن بر مصرف کنندگان روسی بسیار کم است، هرچند ممکن است زمان تحویل طولانی تر و برخی محصولات گران تر باشد. اما محصولات هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه در دسترس هستند و خریداران فقط باید بدانند از کجا آنها را پیدا کنند.
بر اساس گزارش رویترز، داده های تجاری آنها نشان می دهد که کشورهای دوستی که تحریم نمی کنند، صادرات خود به روسیه را افزایش داده اند. تجارت چین و روسیه در سال گذشته به رکورد 1.28 تریلیون یوان (186 میلیارد دلار) رسید، در حالی که صادرات ترکیه به روسیه با 61.8 درصد افزایش به 9.34 میلیارد دلار و صادرات قزاقستان با 25.1 درصد افزایش به 9.34 میلیارد دلار رسید و به 8.78 میلیارد دلار رسید. مسیرهای عرضه غیررسمی می تواند منجر به ورود کالاهای بی کیفیت بیشتر به روسیه شود.
مهم است که اکثریت قریب به اتفاق کالاهای مورد نظر مشمول تحریم نباشند. تداوم در دسترس بودن برندها نشان می دهد که شرکت ها با خروج از بازار برای کنترل زنجیره های تامین با مشکل مواجه هستند.