سایر موضوعات

سهم تخمینی 35 درصد برندهای خارجی در بازار لوازم خانگی



دبیرکل انجمن صنعت لوازم خانگی ایران با اشاره به بلاتکلیفی 5 ماهه صنعت لوازم خانگی برای صدور مجوز افزایش قیمت گفت: برآورد انجمن این است که برندهای خارجی حدود 35 درصد سهم بازار دارند که بخشی از آن سهمیه قانونی کراس است. – واردات مرزی و بخشی از آن قاچاق است.

به گزارش ای بی اس نیوز، عباس هاشمی در نشست خبری با بیان اینکه سهم صنعت لوازم خانگی از تولید ناخالص داخلی 13 درصد است، گفت: سیاست کلان حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت و خروج از حالت تک محصولی است. . بنابراین حمایت از صنعت و توسعه پایدار آن بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه سهم مالیاتی این صنعت که می پردازد 68 درصد از کل مالیات کشور است، گفت: اما توسعه متوازن زمانی حاصل می شود که همه چیز با یکدیگر هماهنگ باشد. این میزان بالای مالیات، جدول صنعت را کوچکتر و ارزش افزوده آن را نازکتر می کند و این سیگنال مثبتی برای سرمایه گذاری مولد در کشور نیست.

هاشمی گفت: بر اساس آمارهای جهانی، شاخص فضای کسب و کار، رشد سرمایه گذاری کسب و کار و… رتبه بندی شده است و ایران در حال حاضر در هیچ یک از آنها جایگاه مطلوبی ندارد. اما هدف حکومت باید بهبود این رتبه ها باشد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی، میزان موفقیت در دستیابی به اهداف برنامه ششم 27 درصد اعلام شد، گفت: در برنامه هفتم رشد اقتصادی 8 درصد و رشد صنعت بوده است. 8.5 درصد رعایت شده است و تحقق آن نیازمند الزامات خاصی است و تحقق این الزامات بزرگترین اهداف دولت بوده و باید باشد. یکی از این الزامات رشد پایدار صادرات است. اما این روند در تحول صادرات در حال حاضر سینوسی است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از مدل های تولید لوازم خانگی در دنیا، گفت: توجه به محیط زیست، مصرف کم کالاها، هوشمندسازی آنها و در عین حال ساده سازی استفاده از آنها در سراسر دنیا حائز اهمیت است.

اندازه بازار لوازم خانگی در ایران و جهان

به گفته دبیر انجمن لوازم خانگی، حجم بازار لوازم خانگی در سال 2022 در سراسر جهان 590 میلیارد دلار خواهد بود که 360 میلیارد دلار آن مربوط به لوازم اصلی خواهد بود. با توجه به رشد متوسط ​​جهانی 7 درصدی پیش بینی می شود که در سال 2026 وسعت این بازار حدود 800 میلیارد دلار باشد.

وی با بیان اینکه سهم ایران در این رقم باید هدفمند شود و الزامات رسیدن به آن مشخص شود، گفت: گردش مالی صنعت لوازم خانگی ایران 6 تا 6، 5 میلیارد دلار است که حدود 2.5 میلیارد دلار آن مربوط به لوازم خانگی است. بزرگ است.

هاشمی با بیان اینکه پیشنهاد انجمن ارتقای کیفیت و رقابتی شدن صنعت است، گفت: اعتقاد انجمن این است که باید به صورت سیستمی به زنجیره عرضه و ارزش جهانی متصل شویم. ما نمی توانیم با عدم تعامل یا با تعامل محدود به اهداف بزرگ برسیم. به عنوان مثال بدون پذیرش FATF نمی توان به کسب بازارهای هدف صادراتی امیدوار بود. همچنین تا زمانی که این شیوه قراردادهای مبادله ای برقرار باشد، امکان توسعه صادرات وجود ندارد.

وی همچنین بر توجه شرکت ها به توسعه و نوآوری تاکید کرد و گفت: راهبرد انجمن تعمیق ساخت داخل و فاصله گرفتن از مونتاژ است. در حال حاضر قطعات حتی به ترکیه صادر می شود که خود این کشور لوازم خانگی را به اتحادیه اروپا صادر می کند.

به گفته دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی، عمق ساخت داخلی محصولات مختلف متفاوت است، اما میانگین عمق ساخت داخلی محصولات مختلف 65 تا 70 درصد برآورد شده است. مقدار ارز بستگی به میزان تولید دارد.

تخمین مرگ و میر ناشی از قاچاق

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی ایراد در آبان ماه خبر داد و گفت: میزان قاچاق کالا تخمینی است. خود ستاد مبارزه با قاچاق کالا معمولاً یافته ها را اعلام می کند، اما این تنها ملاک نیست. این انجمن تخمین می زند که برندهای خارجی 35 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند که بخشی از آن سهمیه قانونی واردات برون مرزی و بخشی دیگر کالای قاچاق است.

ادامه بده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا