سایر موضوعات

شورای رقابت از وزارت حریم خصوصی درخواست توضیح داده است / ارائه مستندات مبالغ اختصاص یافته به شرکت های اینترنتی

شورای رقابت در نامه‌ای از وزارت حریم خصوصی خواستار اطلاع‌رسانی دقیق‌تر در خصوص طرح اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های آسیب‌دیده از قطع دسترسی به فضای مجازی به دلیل مشکوک بودن، سیاست‌های ضدرقابتی و لزوم رعایت قوانین شد. آیین نامه توسعه رقابت و مبارزه با انحصار فصل نهم سیاست های کلی قانون اجرای اصل 44 قانون اساسی.

مرکز ملی رقابت اعلام کرد: این حمایت که در قالب بسته تبلیغاتی خواهد بود، ذینفعان زیادی دارد. از یک طرف شرکت های کوچک، متوسط ​​و بزرگ بسیاری وجود دارند که هر کدام به نوعی از قطع دسترسی به فضای مجازی آسیب دیده اند و از سوی دیگر علاوه بر صدا و سیما، بسترهای متعدد دیگری نیز فعال هستند. برای تبلیغات؛ بنابراین، در اجرای تبعیض آمیز این حمایت، احتمال ارتکاب برخی اقدامات ضدرقابتی وجود دارد و رعایت ضوابط رقابتی مذکور در فصل نهم قانون اجرای سیاست‌ها، ماده 44، به ویژه موضوع ماده ضروری است. ماده 52 این قانون و هرگونه کمک های مردمی به شرکت ها طی فرآیندی شفاف و بر اساس ضوابط و معیارهای متعارف، متوازن و رقابتی به مشمولان طرح حمایتی اعطا شود.

به گزارش ای بی اس نیوز، در پی اعلام مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت حراست و اطلاعات به دست آمده در خصوص تصمیمات حمایتی این وزارتخانه از شرکت های آسیب دیده از قطعی اینترنت، شورای رقابت بر رعایت رقابت متمرکز شد. قوانین. در اجرای این اقدام حمایتی

انتهای پیام

لذا شورای رقابت خواستار ارائه گزارش تفصیلی و اطلاعات کامل از نحوه اجرای مراحل و روند حمایت های مذکور و ذکر مبانی قانونی و مستندات مبالغ اختصاص یافته به مشمولان این حمایت شد.

نوشته های مرتبط:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا