شماره گذاری آبی نیسان متوقف شد
مهدی انکوروج، مدیرکل دفتر نظارت بر استانداردهای صنعت حمل و نقل سازمان ملی استاندارد گفت: بر اساس نتایج آزمایشات استاندارد، وانت نیسان فاقد شرایط ایمنی و کیفی بوده است تعلیق و شماره گذاری آن به حالت تعلیق درآمده است.
مهدی انکوروج افزود: تولید این خودرو از 70 سال پیش آغاز شد و در این سال ها هیچ پیشرفتی در زمینه ایمنی و کیفیت خودرو به جز تغییر موتور که اتفاقاً به دلیل استفاده از موتور 8 سوپاپ قدیمی، مصرف سوخت آن را افزایش داد.
وی گفت: ساختار جمع و جور خودرو باعث می شود در برخورد از جلو انرژی برخورد به سرنشینان منتقل شود و باعث آسیب جدی به سرنشینان شود. صندلی زیبا و ثابت باعث شده تا راننده در هنگام رانندگی کنترل نداشته باشد.
انگورج افزود: در سال های اخیر به دلیل مشکلاتی که بین مدیران مختلف در شرکت زامیاد وجود داشت، هیچ تغییری در خودرو صورت نگرفت. برای مشکلی مانند لکههای جوش، خودروساز از برچسبهایی برای پنهان کردن آنها به جای رفع آنها استفاده کرد.
مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: قرارگیری نامناسب مخازن گاز طبیعی فشرده در این خودرو باعث شد تا شاهد انفجارهای فراوان و تخریب اموال عمومی باشیم.