سایر موضوعات

شرکت ها و صنایع بزرگ باید مجبور شوند به نوآوری متوسل شوند

استاد دانشگاه تهران در گفتگو با آنا:

این استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه کسب و کارهای دانش بنیان به شرکای تجاری در همه کشورهای جهان نیاز دارند، گفت: باید فضای کسب و کارهای بزرگ و صنایع را به قدری کاهش داد که مجبور به نوآوری و استفاده از ظرفیت دانش بنیان شوند. کسب و کار. کسب و کار.

مهدی محمدی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا گفت: دانش یک جریان سیال جهانی است و نمی توان آن را به صورت خصوصی توسعه داد. دانش نتیجه تعاملات عمیق بین المللی است، به این معنا که کسب و کارهای مبتنی بر دانش به شرکای تجاری در هر کشوری در جهان نیاز دارند. به عنوان مثال، یک شرکت قدرتمند فناوری اطلاعات در ترکیه دارای شرکای تجاری بسیاری در اروپا، آسیا و آمریکا است که آن را به یک شبکه دانش قدرتمند با اقتدار تبدیل می کند.

رفتار جهانی شرکت های دانش بنیان با تعاملات بین المللی

مشاغل و صنایع بزرگ

وی ادامه می دهد: این تعاملات باعث می شود که به دانش و تعاملات عمیق بین المللی دسترسی داشته باشد و بتواند در سطح جهانی عمل کند، نگاه به کیفیت قدرت رقابت دارد.

معایب تعاملات بین المللی بسته برای کسب و کارهای دانش بنیان را توضیح دهید

استاد دانشگاه تهران افزود: وقتی درهای کشور بسته شود، تعامل بین‌المللی، جذب سرمایه‌گذار خارجی، منابع قابل توجه و بازار بین‌المللی وارد کشور نمی‌شود و رفتار شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به تدریج شبیه به برخی شرکت‌های خودروسازی می‌شود. و در این فضای بسته محصولاتی با دانش فنی محدود برای بازار محدود تولید می شود. این شرکت ها هرگز در سطح جهانی رشد نخواهند کرد زیرا به منابع لازم برای عملکرد جهانی دسترسی ندارند.

ایجاد انگیزه لازم برای حضور افراد صاحب ایده و نخبگان در کشور

محمدی بیان کرد: نتیجه این شرایط این است که آنها به بازار جهانی، نیروی انسانی و … دسترسی ندارند و کنار گذاشتن این شرایط نشان می دهد که آنچه امروز در ایران می بینیم رفتار عادی است و همه این شرایط ماهیت اقتصاد دانش بنیان ایران راه برون رفت از این وضعیت، شناسایی و رفع عوامل است. به عنوان مثال باید انگیزه لازم برای حضور افراد صاحب ایده و نخبه در کشور وجود داشته باشد تا از مهاجرت آنها جلوگیری شود.

فضا برای شرکت ها و صنایع بزرگ به قدری محدود است که مجبور به نوآوری می شوند.

مشاغل و صنایع بزرگ

این استاد دانشگاه گفت: همچنین باید مشوق هایی با هدف تشویق کسب و کارهای دانش بنیان برای جذب نخبگان و صاحبان ایده در نظر گرفته شود. از سوی دیگر، فضا باید به اندازه کافی باریک باشد تا شرکت ها و صنایع بزرگ بتوانند فضای نوآوری را توسعه دهند. اجرای دانش مبتنی بر دانش در اقتصاد مستلزم توجه به این چند عامل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا