مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت حراست ضمن تاکید بر اتصال تمامی خودروسازان و واردکنندگان خودرو به سامانه گارانتی ملی، درباره عملکرد این سامانه تاکید کرد که پس از اعلام تولید یا واردات خودرو و ضبط با اضافه شدن آمار آن به ناوگان کشور، شناسه رهگیری خودرو نیز به شناسه خدمات پس از فروش اضافه می شود و از این لحظه می توان خدمات پس از فروش را پیگیری کرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، چندی پیش موضوع اتصال خودروسازان به سامانه جامع خدمات پس از فروش مطرح و اعلام شد که این خودرو به «سیستم گارانتی ملی» و به روند حضور خودروسازان کشوری اضافه شده است. . در این سامانه در دستور کار قرار گرفت؛ برای این منظور، سازندگان مایکروویو باید پس از ارزیابی و تایید شبکه خود، شبکه خود را برای درج در سیستم معرفی کنند.
طبق اعلام وزارت صمت قول داده شد که تا پایان مهرماههمه خودروسازان داخلی باید به سیستم گارانتی ملی بپیوندند.
در ادامه بررسی روند این موضوع (اتصال خودروسازان به سامانه خدمات پس از فروش جهانی)، حمید محالئی – مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت حراست – او با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت که خودروها دارای یک شماره شناسایی خودرو (VIN) منحصر به فرد هستند. خودروهای تولیدی و وارداتی زمانی که گواهی خدمات پس از فروش مربوطه وارد سامانه شود، در واقع ضامن و ارائه دهنده خدمات و همچنین شبکه مشخص می شود.
وی ادامه داد: تعهدات خدمات پس از فروش خودروسازان در سامانه بارگذاری می شود. هنگام اعلام تولید یا واردات (مثلاً روزانه 1000 خودرو به ناوگان اضافه می شود و به فروش می رسد)، همان شماره تک رقمی یا شناسه رهگیری خودرو نیز مرتبط و به گواهی خدمات پس از فروش ضمیمه می شود.
مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از لحظه ثبت نام و افزودن شناسه رهگیری خودرو به گواهی خدمات پس از فروش، گواهی گارانتی فعال می شود و از آنجا فعال شده، کلیه خدمات پس از فروش قابل رصد و ردیابی می باشد همچنین اطلاعات از طریق پیامک برای خریدار و مصرف کننده ارسال خواهد شد. همچنین برای سرویس دهنده مشخص است که کدام خودروها در سرویس هستند و باید برای آنها سرویس شوند.
انتهای پیام