دوشنبه , ۵ خرداد ۱۴۰۴

سیستم جدیدی برای نظارت بر بازار راه اندازی شده است

مدیرکل مرکز ملی شماره گذاری کالاها و خدمات گفت: شهروندان می توانند در سامانه جدید طراحی شده برای نظارت بر بازار، قیمت کف بازار کالاها و همچنین قیمت مصوب نهاد حمایتی برای کالاهای مشمول قیمت گذاری را مشاهده کنند. و در صورت گران فروشی می توانند شکایت خود را مطرح کنند و در صورت مشتری مداری رضایت خود را در این سامانه ثبت کنند.

سید مصطفی حسینی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، با اشاره به ارائه اپلیکیشنی در حوزه نظارت بر بازار در همایش بازرسی، نظارت و کنترل بازار که امروز از سوی سازمان حمایت برگزار شد، تصریح کرد: تاکنون اپلیکیشن هایی در حوزه نظارت بر بازار وجود داشت. زمینه نظارت، اما این نرم افزار جدید برخی از تفاوت ها را ارائه می دهد.

به گفته وی، مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران زیرمجموعه وزارت حراست است و مسئولیت کلی کالا و خدمات در کشور را بر عهده دارد. در حال حاضر هفت میلیون و 500 هزار کد در پایگاه داده وجود دارد، اما آنچه در فروشگاه ها به عنوان بارکد روی محصولات موجود در فروشگاه می بینیم، یک میلیون و 500 هزار کد است. این کدها ابزاری برای سنجش اصالت کالا هستند و به محض اسکن بارکد مشخص می شود که محصول توسط چه شرکتی و با چه مشخصاتی ساخته شده است.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر افراد می توانند نظرات خود را در فروشگاه اینترنتی وارد کنند، تصریح کرد: در این نرم افزار افراد حتی می توانند نظرات خود را در مورد فروشگاه های کوچک وارد کنند و افراد دیگر می توانند از این طریق آن را بررسی کنند.

علاوه بر این، به گفته این مقام مسئول، مردم می توانند قیمت کف بازار کالاها در اپلیکیشن و همچنین قیمت مصوب سازمان حمایت برای کالاهای مشمول قیمت گذاری را مشاهده کنند.

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران با بیان اینکه افراد در صورت گران بودن شکایت و مشتری مداری می توانند رضایت خود را در این سامانه وارد کنند، خاطرنشان کرد: افراد همچنین می توانند موقعیت مکانی را روی نقشه در اپلیکیشن محاسبه کرده و از Include استفاده کنند. جدول یا نام شخص شکایت کننده یا رضایت دهنده. در مرحله بعد، کد مکان یا GLN باید به یک کد QR تبدیل شده و در پشت ویترین فروشگاه درج شود. اما این مرحله ممکن است کمی طول بکشد.

وی همچنین درباره رسیدگی به شکایات در نرم افزار کالا به فیه گفت: شکایات مردم ابتدا به اتحادیه مربوطه ارسال می شود. در صورت رفع نشدن مشکل در آنجا به اتاق اصناف شهرستان ارجاع می شود و در صورت عدم رفع مشکل توسط بازرس سازمان تامین استان تشکیل و در سیمبای ثبت نام می شود. سامانه سازمان حمایت است و از آنجا به سازمان تعزیرات حکومتی منتقل می شود.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *