سود بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان در سال 2023
ای بی اس نیوز/ خراسان رضوی فروش در آمازون، بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان، 14 درصد در سه ماهه چهارم سال 2023 افزایش یافت.
به گزارش بیزینس، آمازون، بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک جهان مستقر در ایالات متحده، شاهد افزایش 14 درصدی درآمد خالص خود به 170 میلیارد دلار در سه ماهه چهارم سال 2023 بود که از 149.2 میلیارد دلار در مدت مشابه در سال 2022 افزایش یافت.
بر اساس گزارش نتایج مالی این شرکت، سود خالص از 0.3 میلیارد دلار در مدت مشابه به 10.6 میلیارد دلار افزایش یافته است. برای کل سال 2023، فروش خالص 12 درصد افزایش یافت و به 574.8 میلیارد دلار رسید، در مقایسه با 514.0 میلیارد دلار در سال 2022.
سود خالص 30.4 میلیارد دلار در سال 2023 ثبت شد، در مقایسه با زیان خالص 2.7 میلیارد دلار در سال 2022.
مدیر عامل این شرکت، اندی جاسی، در بیانیه ای گفت که سه ماهه چهارم یک سه ماهه رکورد بود و سال 2023 را برای آمازون به پایان رساند. انتظار می رود فروش خالص در سه ماهه اول سال جاری بین 138 تا 143.5 میلیارد دلار باشد که نشان دهنده رشد بین 8 تا 13 درصد نسبت به سه ماهه اول سال 2023 است.
به لطف این نتایج خوب، ارزش سهام آمازون در معاملات افزایش یافت. آمازون بسیار فراتر از انتظارات درآمد وال استریت بود و نتایج مالی نشان می دهد که تلاش های اندی جاسی برای کنترل هزینه ها نتیجه داده است.
درآمد خالص از 278 میلیون دلار یا سه سنت به ازای هر سهم در سال گذشته به 10.6 میلیارد دلار یا 1.00 دلار به ازای هر سهم افزایش یافت.
این شرکت بین پایان سال 2022 تا اواسط سال 2023 27000 کارمند خود را اخراج خواهد کرد و به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ها در سایر زمینه های کسب و کار خود است.
برایان اولساوسکی، مدیر مالی آمازون گفت که این شرکت همچنان به رویکرد محتاطانه خود برای سرمایه گذاری های جدید ادامه می دهد، اما سال 2024 را سالی با بازده بالا نمی بیند.
اولساوسکی گفت: “ما به سرمایه گذاری در چیزهای جدید و زمینه های جدیدی که مشتریان را جذب می کند ادامه خواهیم داد.” جایی که بتوانیم کارآمد باشیم و با کمتر کار بیشتری انجام دهیم.
فروش خدمات وب آمازون در سه ماهه چهارم با 13 درصد افزایش به 24.2 میلیارد دلار رسید که مطابق با پیش بینی های وال استریت بود.
نتایج نشان دهنده افزایش جزئی نسبت به سه ماهه قبل است، جایی که فروش 12 درصد افزایش یافته است، اما نسبت به سال گذشته که فروش 20 درصد افزایش یافته بود، کاهش یافته است.
جاسی در یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران گفت که خدمات هوش مصنوعی یک تجارت نسبتا کوچک است، اما این شرکت تخمین می زند که آنها می توانند ده ها میلیارد دلار درآمد در چند سال آینده ایجاد کنند.
آمازون دستیار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Rufus را معرفی کرده است که در حال آزمایش آن با زیرمجموعه ای از کاربران در ایالات متحده است.
واحد تبلیغاتی سودآور آمازون نیز شاهد افزایش فروش 27 درصدی نسبت به سال گذشته بود و به 14.7 میلیارد دلار رسید. ماه گذشته، این شرکت شروع به ارائه تبلیغات در محتوای Prime Video کرد، حرکتی که درآمد قابل توجهی را برای شرکت به همراه داشت.
اولساوسکی خاطرنشان کرد که این شرکت علاقه زیادی از سوی تبلیغکنندگان دریافت کرده است، اما آمازون قصد دارد بار تبلیغات را پایین نگه دارد.
انتهای پیام