اگرچه طی هشت سال گذشته شاهد رشد کسب و کار آنلاین خدمات خانگی در ایران بوده ایم، اما این سهم از بازار تنها 6 درصد از کل حجم معاملات در این حوزه است.
حمید طهماسبی موسس و مدیرعامل چادر آلما با انتشار نموداری در پلتفرم ایکس، آماری از سهم بازار بازیگران اصلی این حوزه ارائه کرد.
طهماسبی درباره این طرح نوشت: «در طول هشت سالی که در صنعت سفارش آنلاین خدمات خانگی فعالیت میکنیم، شاهد رشد قابل توجهی در این حوزه بودهایم، اما اطلاعات و آمارهای موجود در این زمینه عمدتاً ناقص یا نادرست است وظیفه خود دانستم که با ارائه تخمینی بسیار دقیق از سهم بازار در سال گذشته، بینش شفافتری را در مورد صنعت به اشتراک بگذارم.
بر اساس این نمودار، در حال حاضر 13 درصد از بازار خدمات آنلاین خانه در اختیار «آچاریه»، 10 درصد در اختیار «چادر ما» و 5 درصد در اختیار «سنجک» است. ساختمان سازی السلام، خدمات خانگی و استادکار هر کدام یک درصد از این بازار را به خود اختصاص داده اند.
این نمودار همچنین نشان می دهد که تعداد درخواست های الکترونیکی برای خدمات خانگی سالانه به حدود 11 میلیون مورد می رسد.
به گفته طهماسبی تعداد زیادی شرکت در زمینه ارائه خدمات خانگی از طریق اینترنت در ایران فعالیت می کنند. 69 درصد از کل سهم بازار خدمات خانگی آنلاین متعلق به شرکت های دیگر است.
البته مدیرعامل «خمت اوس» نحوه جمع آوری داده های ارائه شده را اعلام نکرده است و دیجیاتو نمی تواند به طور مستقل صحت آمار و اطلاعات ارائه شده را تأیید کند.
منبع خبر: https://digiato.com/iran-technology-news/online-home-services-in-iran
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز