«سند باکس» وزارت ارتباطات، عاملی برای توسعه کسبوکارهای دیجیتال
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، «محمد خوانساری» در نشست خبری با موضوع فراخوان ایجاد محیط تست نظارتی یا سندباکس که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه سندباکس به اکوسیستم نوآوری کشور کمک می کند، اظهار داشت: این سندباکس به اکوسیستم نوآوری کشور کمک می کند. وی گفت: ایجاد سندباکس وزارت ارتباطات یک فرصت است تا مانع. به کسب و کارها رسیدگی کنیم، موانع سر راه آنها را شناسایی کنیم و از بروز مشکلات جلوگیری کنیم و از این طریق بتوانیم به رشد و شکوفایی کسب و کار دست یابیم. .
رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: در سال 98 مصوبه ای از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات شورای عالی فضای مجازی به عنوان سامانه مدیریت یکپارچه صادر شد و از سال گذشته دبیرخانه محیط های تست در داخل وزارتخانه ایجاد شد. اقتصاد. در زمینه محیط های تست دو شکل کلی داریم یکی توسعه و دیگری مانیتورینگ. بحث ما در این جلسه پیرامون محیط های تست نظارتی است تا اگر شرکتی قصد فعالیت در حوزه ای را دارد که قوانین خاصی برای آن وجود ندارد، بتواند در آن محیط کار کند.
وی افزود: برای این منظور شرکت باید درخواست خود را به دبیرخانه این مرکز ارائه کند. مرکز تشخیص می دهد که این کسب و کار به کدام بخش تعلق دارد و آن را به همان بخش متصل می کند.
خوانساری افزود: فضای رگولاتوری مرتبط با کسب و کارهای مرتبط با وزارت ارتباطات مانند موضوعات نوآورانه در حوزه پست، هوش مصنوعی، شبکه ملی اطلاعات، امنیت سایبری، دولت الکترونیک، حوزه های پلتفرم، خدمات ارزش افزوده و… .، در سازمان فناورانه محیط نظارتی.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس تشخیص دبیرخانه کل، محیط بررسی رگولاتوری به وزارت ارتباطات ارجاع می شود. پس از بررسی های اولیه، یک سند حل و فصل برای چشم پوشی از قوانین خاص پیشنهاد می شود تا شرکت بتواند ایده خود را آزمایش کند، مسائل پیش آمده را درک کند و برای حل آنها تلاش کند.
خوانساری ادامه داد: شرکت پس از ورود به این محیط که 6 ماه تا یک سال طول می کشد، می تواند تمام چالش های مسیر رشد خود را کشف و به شکوفایی راه پیدا کند.
absnews