به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، محمدهادی ضیایی مهر یادآور شد: بر اساس اظهارات مدیرعامل راه آهن که بر اساس آن راه آهن باید وظایف برنامه هفتم توسعه کشور از جمله اجرای طرح مبدا-مقصد و همچنین افزایش سرعت قطارهای تجاری و باری از اول دسامبر آغاز می شود. در حال حاضر سرعت قطارهای باری حامل واگن های خالی که از نظر فنی قابلیت حرکت با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت را دارند، از 60 به 80 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد. پیدا کردن
وی افزود: این اقدام با استفاده بهینه از زیرساختها و ناوگان موجود، با برنامهریزی و ارزیابی اخیر و بر اساس دستورالعمل ابلاغی به مناطق ریلی در 8 محور ریلی بهویژه در مناطق فعال حملونقل سنگین باری که خالیترین آنها است انجام میشود. واگن ها در این محورها حرکت می کنند.
وی یادآور شد: از امروز (پنجشنبه 10 دی 1403) این طرح با اعزام دو قطار باری معمولی حامل واگن های خالی حامل مواد معدنی از مبدأ ایستگاه گندله سازی د اردکان در منطقه یزد به مقصد ایستگاه چادرملو آغاز شد. همین روند در 8 محور ریلی تعیین شده در شبکه ریلی که از فعال ترین مناطق جابجایی بار هستند و همچنین خالی ترین واگن های باری در این محورها تردد می کنند ادامه خواهد داشت.
به گزارش ای بی اس نیوز، این در حالی است که سرعت تجاری قطارهای باری در کشور حدود 5 کیلومتر است.
میعاد صالحی مدیرعامل سابق راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سرعت قطارهای مسافری و باری به ترتیب به 140 و 60 کیلومتر بر ساعت می رسد، گفت: تمامی مشکلات راه آهن مربوط به سایر نهادها از جمله سازمان بنادر، کشتی است. ، انبار و غیره در این حالت صاحب بار از واگن به عنوان انبار برای کاهش هزینه انبار استفاده می کند.
وی سرعت تجاری قطارهای باری را 5 کیلومتر در ساعت دانست و افزود: با قطار باری کامل سرعت تجاری افزایش می یابد. آئین نامه رفاهی مناطق ریلی را بر این اساس اصلاح کردیم و سرعت تجاری قطارهای باری را افزایش دادیم.
absnews