سایر موضوعات

سخنگوی اتحادیه صنعت تایر: قیمت کف بازار افزایش نمی یابد



شرکت های ملی تایر هرکدام طی نامه های جداگانه ای به سازمان بورس اعلام کردند که از 22 اسفندماه محصولات خود را 20 درصد افزایش خواهند داد. پس از آن بود که به گفته سخنگوی اتحادیه صنعت تایر، طبق هماهنگی های انجام شده با ستاد تنظیم بازار، مقرر شد شکاف قیمتی بین تولیدکننده و مصرف کننده کاهش یابد و کف قیمت های فعلی بازار نه تنها کاهش یابد. افزایش نمی یابد، بلکه کاهش می یابد.

به گزارش ای بی اس نیوز، تایرسازان داخلی امروز (شنبه 22 اسفند) در نامه های جداگانه اما با موضوع و متنی مشخص از افزایش 20 درصدی قیمت کالاهای تولیدی از امروز خبر دادند.

در متن نامه تایرسازان کشور آمده است:

با توجه به افزایش بهای تمام شده کالاهای تولیدی به دلیل قیمت مواد اولیه، افزایش نرخ دستمزد و اثر تورمی سایر هزینه ها، طبق محاسبات در چارچوب قوانین و دستورالعمل های مصرف کننده و تولیدکننده. سازمان حمایت نرخ فروش کالاهای تولیدی را از 22 اسفند 1401 افزایش می‌دهد 20 درصد.

البته شایان ذکر است که نامه یکی از شرکت ها مربوط به روز گذشته است و با توجه به آنچه اعلام کرده اند: نرخ فروش انواع محصولات تولیدی این شرکت از 20 اسفند در مجموع 15 درصد افزایش یافته است. ، 1401.

در همین رابطه مصطفی تنها – سخنگوی اتحادیه صنعت تایر – در گفت وگو با ای بی اس نیوز، اظهار کرد: تا جایی که می دانیم با توجه به افزایش شدید هزینه های تولید، قیمت مواد اولیه داخلی به نرخ ارز، مبنای محاسبه سود، دستمزد، حقوق گمرکی و…، تایرسازان قیمت تایر رادیال را 20 درصد افزایش داده اند.

وی تصریح کرد: اما در چیدمان فروش و توزیع همزمان با هماهنگی های انجام شده با ستاد تنظیم بازار تغییراتی ایجاد شده است تا فاصله تولیدکننده و مصرف کننده کاهش یابد و عملا قیمت کف بازار نه تنها افزایش نمی یابد، بلکه کاهش می یابد.

وی تنها خاطرنشان کرد: البته طرح‌ها به گونه‌ای تنظیم شده است که بخش قابل توجهی از محصولات به درخواست دستورالعمل تنظیم بازار از طریق بسترهای تجاری (سایت‌های رسمی فروش) در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

این مقام صنفی-صنعتی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی به دلایل مختلف قیمت فعلی و عملی در پایین ترین قیمت بازار تا دو برابر و گاهی بیش از دو برابر قیمت های همگانی به فروش می رسد. به لطف این مقررات، تایرها را می توان با حدود 80 درصد کمتر در دسترس مصرف کننده قرار داد. همچنین از زیان کارخانجات نیز جلوگیری خواهد شد که طبیعتاً منجر به تلاش بیشتر صنایع برای افزایش تولید و عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا