سایر موضوعات

سایه روشن تجاری سازی محصولات صنایع دفاعی؛ از بهبود بهره وری گرفته تا افزایش ارز

رابطه مستقیم بین صنعت نظامی و صنعت تجاری، زنجیره ای به هم پیوسته است که درهم تنیدگی آن جدا نشدنی است. به عنوان مثال، فناوری دوربین یک سری پهپادهای روسی که در جنگ برای شناسایی استفاده می‌شوند، دوربین‌های سونی هستند که در همه جا در دست مردم هستند و برای عکاسی استفاده می‌شوند یا خودروهای جنرال موتورز هامر که در خیابان‌های ایالات متحده هستند. پای سلبریتی های ثروتمند آمریکا با یک سری آپشن ها و تغییرات به طور گسترده برای ارتش آمریکا در دسترس است، در حالی که همه مردم دنیا سامسونگ را برای تولید گوشی های همراه می شناسند، اما این شرکت تانک نیز در بازار تولید می کند. همان زمان.

این رویه به ایجاد مشاغل بیشتر در بخش غیرنظامی کمک می کند و به دلیل تزریق فناوری های پیشرفته به طور کلی، اقتصاد را در منحنی امکان تولید به سمت پایین سوق می دهد.

آرس یا هامر ایرانی این توانایی را دارد که تعداد زیادی از نیروهای توانمند کشور را برای تولید محدود و سفارشی این خودروی قدرتمند به کار گیرد. خودرویی با ظاهری جذاب و گزینه های بسیار متنوع برای گردشگران حرفه ای طبیعت گردی که علاقه زیادی به ویژگی های نظامی یک خودروی کنترل شده دارند. بخاری های دیزلی ماشین را برای سفرهای طولانی فراهم می کنند و ظرفیت بار چهار تنی به این معنی است که شما نگران آوردن وسایل سفر نباشید.

absnews

اول از همه، خریدار بزرگ تقاضا را تضمین می کند و هیچ نگرانی بازاریابی برای شرکت سازنده وجود ندارد، علاوه بر این، گردش مالی در این صنایع به دلیل انحصار و امنیت آن بسیار بالاست. به دلیل ماهیت یکبار مصرف و جنگ های فراوان در دنیای آشفته امروزی، تقاضا به طور مداوم در حال افزایش است و برای برخی از محصولات خاص نیاز به تولید مداوم است.

سرمایه گذاری های کلان در تحقیق و توسعه تجهیزات نظامی، مسائل را چنان به هم ریخته است که نمی توان صنایع دیگر را از هم جدا و منزوی کرد.

رابطه بین صنایع نظامی و شرکت های خصوصی تولید کننده تسلیحات یک سوال خطی نیست، بلکه یک سوال رفت و برگشتی است. همانطور که صنایع نظامی از طریق فناوری های پیشرفته و برجسته در بازار اقتصاد رقابتی انحصار تولید و چرخه سودآوری را در اختیار دارند، بخش خصوصی نیز در همکاری با صنایع نظامی از مزایای بسیاری برخوردار است.

بزرگترین برگ برنده در هندسه روابط اقتصادی شرکت های خصوصی تولید کننده سلاح و تجهیزات دفاعی، امکان تولید برای کشورهایی است که روابط دوستانه خود را حفظ کرده و نیازهای خود را از همان کشور خریداری می کنند.

فناوری حسگرهای تصویربرداری، سیستم‌های نظارت، دوربین‌های ویدئویی، سیستم‌های بینایی رباتیک، کنترل فرآیند، طراحی به کمک رایانه، سیستم‌های موقعیت‌یابی جهانی و چندین ده حوزه دیگر در حوزه صنایع دفاعی و تجاری در یک راستا حرکت می‌کنند و با یکدیگر هم افزایی دارند.

آنا چک کرد

به دلیل فشار افکار عمومی در کشورهای غربی، ارائه محصول نظامی تجاری برای مدت طولانی به صورت مخفیانه برگزار شد، اما اخیرا شرکت Boston Dynamics از سگ رباتیکی رونمایی کرد که می تواند به صورت مدولار با مسلسل های Gatling، نارنجک انداز و نارنجک انداز نصب شود. با نیروهای نظامی می جنگد در اولین رونمایی، این سگ رباتیک قرار بود نقش نجات غریق را ایفا کند.

به گزارش گروه اقتصادی و کارآفرینی خبرگزاری آنا، بازاریابی محصولات دفاعی ابزاری برای کسب درآمد، افزایش نفوذ بین المللی، ارتقا و نوسازی صنایع نظامی است.

کشور ما جزو 5 کشور تاثیرگذار در تولید پهپاد است که آن را به بازاری مهم و تقریبا بکر تبدیل کرده است. پهپادهای کوچک اسباب‌بازی کنترل‌شده ممکن است در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسند، اما وقتی به جنگ اوکراین و روسیه نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که تانک‌های روسی از تهدیدات این پهپادهای ارزان قیمت، یعنی نبرد چند میلیون دلاری T-90 آسیب زیادی دیده‌اند. تانک های روسی در برابر چندین پهپاد تجاری چند صد دلاری. نقطه اتصال تولید پهپادهای کوچک تجاری و نظامی این نوع پهپادهای سبک باری و اسباب بازی را تولید کرده است.

عینک خلبانی که اولین بار برای سربازان نیروی هوایی تولید شد، امروزه مورد استفاده اکثر مردم قرار می گیرد و صنایع دفاعی نیز این نوع خاص از عینک را در بازار آزاد تولید و به فروش می رساند. با توجه به استانداردهای سخت گیرانه ای که تجهیزات نظامی در حین تولید باید رعایت کنند، علاقه مردم به این محصولات بیشتر است و خرید و فروش تجهیزات نظامی راحت تر از سایر محصولات موجود در بازار است. عدم وجود یک جریان سیستماتیک با تمهیدات امنیتی برای افزایش تجاری سازی روز به روز در حال افزایش است زیرا امروزه فناوری بومی قلمرو تولید یک سری کالا در اندازه ها و استانداردهای جهانی است.

بزرگترین برگ برنده در هندسه روابط اقتصادی شرکت های خصوصی تولید کننده سلاح و تجهیزات دفاعی، امکان تولید برای کشورهایی است که روابط دوستانه خود را حفظ کرده و نیازهای خود را از همان کشور خریداری می کنند.

اعطای مجوز به صنایع خصوصی برای استفاده از فناوری های نظامی نه تنها جنبه درآمدزایی دارد، بلکه سیاست گذاری کلان برای اشتراک مرز دانش و ارتقای امنیت ملی در بعد توسعه اقتصادی، هدف اصلی این مدل راهبردی است. .

آیا با گردش مالی ناشی از تجاری سازی صنایع دفاعی می توان به بهره وری تجهیزات نظامی کمک کرد؟! می بینیم که برخی از محصولات نظامی از مزیت کیفیت بالا و فناوری پیشرفته برخوردار هستند اما حرکتی برای استفاده عمومی از این صنایع صورت نگرفته است. برای اینکه به امکان بازاریابی محصولات نظامی نزدیک شویم، مواردی از محصولات وزارت دفاع را برای رفتن از تئوری به واقعیت تداعی می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا