دوشنبه , ۵ خرداد ۱۴۰۴

سامسونگ جایگاه اول خود را در بازار روسیه از دست داد

به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز به نقل از راشاتودی، روزنامه بازرگانی کومرسانت در مقاله ای اعلام کرد که غول فناوری کره جنوبی سامسونگ جایگاه پیشرو خود را در بازار تلویزیون روسیه از دست داده و شرکت چینی حایر این جایگاه را در اختیار گرفته است.

این رسانه روز شنبه با استناد به داده های شرکت تلویزیون Fplus گزارش داد که فروش تلویزیون در روسیه در مجموع بین ژانویه تا سپتامبر بین 35 تا 40 درصد افزایش یافته است زیرا فروشندگان چینی به سرعت جای خالی شرکت هایی را که از این کار خارج شده بودند پر کردند.

بر اساس این گزارش، سامسونگ برای نزدیک به یک دهه اولین در بازار روسیه بود. با این حال، پس از حذف از سه تامین کننده برتر در سال 2022، سهم حایر در بازار روسیه به 11.5 درصد از نظر حجمی و 15.3 درصد از نظر پولی در 9 ماهه اول سال 2023 افزایش یافت.

این داده ها نشان می دهد که فروش تلویزیون های سامسونگ در 9 ماهه اول سال 2023 در مقایسه با 25.3 درصد ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته، تنها به 5.1 درصد رسیده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند که اگر تحریم‌های بین‌المللی همچنان پابرجا بماند، شرکت‌هایی که روسیه را ترک می‌کنند در معرض خطر از دست دادن بازار خود در این کشور هستند و شرکت‌های چینی مانند Haier و Hisense برای تسلط رقابت می‌کنند.

آنتون گوسکوف، مدیر روابط عمومی انجمن شرکت های بازرگانی روسیه و تولیدکنندگان لوازم خانگی و تجهیزات فناوری اطلاعات، گفت: در حال حاضر شاهد تغییر در سهم مشارکت کنندگان در بازار الکترونیک روسیه هستیم. این نه تنها در بخش تلویزیون، بلکه در سایر دسته های لوازم خانگی نیز اتفاق می افتد.

وی افزود: برندهای چینی و ترکیه ای اکنون پیشتاز بازار هستند و جایگزین برندهایی شده اند که حضور خود را در بازار کاهش یا کاهش داده اند.

absnews

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *