سامانه کالا در مقابل وظیفه نظارت بر بازار، حمایت از مصرف کنندگان و دریافت نظرات و شکایات عمومی در خصوص کلیه مشاغل کشور، نمایشگاه های بهاره و فروشگاه های منتخب از طرح عید تا عید توسط مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اتاق اتحادیه های ایرانی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان راه اندازی شد.
با استفاده از این سیستم می توانید:
* با اسکن بارکد روی کالا از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.
* در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گران فروشی، کم فروشی یا کلاهبرداری، شکایت خود را مطرح کنید.
* نظرات و پیشنهادات خود را در مورد قیمت و کیفیت کالا و خدمات بیان کنید.
* آخرین اخبار و اطلاعات در مورد بازار و قیمت کالاها را دریافت کنید.
* نظرات و شکایات خود را از نمایشگاه های بهاره و فروشگاه های منتخب از طرح عید تا عید ثبت کنید.
اپلیکیشن کالا به فی برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس در دسترس است و می توانید آن را از کافه بازار، سیب اپ و یا سایت مرکز ملی ثبت کالا و خدمات ایران دانلود کنید.
برای استفاده از سیستم کالا به شارژ موارد زیر را انجام دهید:
1- اپلیکیشن “Dutable Goods” را نصب کنید.
2- در اپلیکیشن ثبت نام کنید.
3- بارکد روی محصول مورد نظر را اسکن کنید.
4- نمایش اطلاعات محصول.
5- در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکایت خود را ثبت نمایید.
6- نظرات و پیشنهادات خود را در مورد قیمت و کیفیت کالا و خدمات بیان کنید.
7- برای ثبت نظرات و شکایات خود در خصوص نمایشگاه های بهاره و فروشگاه های منتخب از طرح عید مبارک، قسمت (نقشه) مربوطه را در اپلیکیشن انتخاب کنید.
با استفاده از سامانه «کالاهای پرداخت» میتوانید در نظارت بر بازار، حمایت از حقوق خود به عنوان مصرفکننده و ارتقای کیفیت خدمات ارائهشده در نمایشگاههای بهاره و فروشگاههای منتخب در طرح عید مبارک مشارکت فعال داشته باشید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مرکز ملی شماره گذاری کالاها و خدمات ایران به آدرس NNCGS1.com مراجعه فرمایید.