سامانه نوبت دهی کامیون در مرز آستارا راه اندازی شد

حسینی با اشاره به روند تخصیص راننده گفت: به محض ورود ناوگان به پایانه بار با سیستم های پلاک خوان، پلاک ها خوانده شده و با توجه به ورود سفارش داده می شود. در این سند یک کد گواهینامه داده می شود که راننده با ارسال آن به گمرک آستارا می تواند در واقع وارد محدوده گمرک آستارا شود. این کد پاسخ سریع (QR-Code) به این معنی است که می تواند تمام آن تداخل و دشواری را کنترل کند.
به گفته خانتشارحسینی معاون دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در برنامه «پیگیری» شبکه خبر درباره راه اندازی سامانه نوبت دهی در پایانه مرزی آستارا گفت: سامانه مکانیزه نوبت دهی در پایانه مرزی آستارا راه اندازی شد. فاز اول ترمینال بار در روز سه شنبه. سه نقطه در محدوده آستارا شناسایی کرده ایم تا بتوانیم ترافیک موجود را به این سه نقطه هدایت کنیم.
با پیگیری های خبرگزاری صدا و سیما، سامانه نوبت دهی کامیون های آستارا که از سوی معاونت سازمان راهداری در قالب ویژه نمایش از 5 بهمن ماه وعده راه اندازی آن را داده بود، آغاز به کار کرد.
وی در ادامه افزود: هم اکنون فاز اول در ترمینال بار راه اندازی شده و تا 72 ساعت آینده در دو نقطه دیگر راه اندازی می شود. با وجود این سیستم، نارضایتی در مورد تعاملات یا بحث هایی مانند فروش چرخش و عدم انجام چرخش مدیریت می شود. همچنین می توان بحث هزینه هایی را که رانندگان باید متحمل شوند مشاهده کرد.
معاون اداره ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه گفت: اگر بتوانیم فاز دوم را نهایی کنیم به این معناست که اپلیکیشن ایجاد می شود، همه رانندگان و سرویس گیرندگان با مراجعه به این سایت می توانند میزان صف را مشاهده کنند. .
وی درباره زمان راه اندازی فاز دوم این سامانه گفت: به تاریخ دقیق نیاز داریم چرا که کار فنی زیادی بیش از یک یا حداکثر دو ماه می طلبد. امیدوارم تا آن زمان عملیاتی شود. نیازمند همکاری سازمان هایی مانند گمرک هستیم.
حسینی گفت: زمان تعلیق به عوامل زیادی بستگی دارد، این را به خاطر داشته باشید در حال حاضر و در حال حاضر هدف اصلی ما کاهش استقبال طرف آذربایجانی است و توافق ما با آذری پذیرش 24 ساعته با شرایط فعلی است.