سازمان راهداری خسارت ناشی از اغتشاشگران را به کامیون داران جبران می کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: 8 سال پیش تصمیم بر این شد که میزان سوخت مصرفی در هر کیلومتر بر اساس سن و مدل کامیون ها محاسبه شود و سپس بر همین اساس سوخت به کامیون ها تحویل داده شود. با وجود اجرای این برنامه، سوخت تحویلی به رانندگان کافی نیست، یعنی میزان سوختی که به کامیون ها داده می شود برای 20 روز کافی است و خودروهای سنگین عملا سوخت با قیمت یارانه ای (300 تومان) ندارند. در هر لیتر).
** در صورت تایید پلیس خسارت وارده را جبران می کنیم
وی افزود: اکثر خودروهای سنگین فعال در جاده های کشور دارای طول عمر بالایی هستند و به همین نسبت نسبت به خودروهای با طول عمر کمتر سوخت بیشتری در سفر مصرف می کنند.
محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون سازندگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، گفت: نمایندگان کامیون داران روز گذشته با اعضای کمیسیون سازندگی مجلس جلسه داشتند. و مشکلات این تجارت را مطرح کرد: در حال حاضر حدود 500 هزار راننده داریم که در بخش حمل و نقل جاده ای در کشور فعال هستند. این در حالی است که از این تعداد بیش از 430 هزار نفر راننده کامیون و کمتر از 70 هزار نفر راننده مینی بوس و اتوبوس هستند.
absnews
به گفته رئیس کمیسیون ساخت و ساز مجلس، رانندگان باید بقیه سوخت مورد نیاز خود را از سوخت قاچاق یا سایر منابع تامین کنند. بنابراین در جلسه دیروز توافق کردیم که اولاً این ضرایب دوباره تغییر کند و مشخص شود که هر کامیون با چه تناژ بار در هر 100 کیلومتر چقدر گازوئیل می تواند دریافت کند. کارگروهی برای رسیدگی به این موضوع تعیین شده و تا 3 هفته آینده سازمان راهداری و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با نهادهای امنیتی به این موضوع رسیدگی می کنند و تا 3 هفته آینده با ساخت و ساز نهایی می کنیم. کمیته مجلس
این مقام مسئول به موضوع دیگری که اتحادیه کامیون داران به آن اعتراض داشت، توزیع ناعادلانه بار پرداخت و توضیح داد: برای رسیدگی به این موضوع سامانه ای ابداع شده و تمامی اطلاعات مربوط به حمل بار در آن بارگذاری می شود تا همه موارد رانندگان می توانند به آن دسترسی داشته باشند و حق انتخاب داشته باشند، این رویداد باید رقابت عادلانه ایجاد کند.
رضایی کوچی گفت: یکی دیگر از دغدغه های رانندگان در روزهای اخیر مسائل ایمنی آنهاست. رانندگانی که اقدام به حمل کالا می کنند، گاهاً کامیون های آنها مورد حمله و آسیب دیدن برخی اغتشاشگران قرار می گیرد، بنابراین تصمیم بر این است که هر اتفاقی برای کامیون ها بیفتد، در صورت تایید پلیس مبنی بر اینکه مورد حمله قرار گرفته اند، سازمان راهداری و حمل و نقل و حمل و نقل جاده ای خسارت وارده به کامیون ها را پرداخت کند. کامیون ها به گونه ای که به راننده یا صاحب کامیون آسیبی وارد نشود.
محمدرضا رضایی کوچی گفت: مقرر شده هر اتفاقی برای کامیون ها بیفتد، در صورت تایید پلیس مبنی بر اینکه خسارت ناشی از اغتشاشگران بوده، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به جای خسارت وارده به راننده یا راننده، خسارت وارده به کامیون ها را پرداخت کند. مالک کامیون نیست.
رئیس کمیسیون سازندگی مجلس:
وی یادآور شد: از طرفی میزان سوختی که تخصیص می یابد بر اساس میزان سفر ذکر شده در بارنامه است و گاهی باید چندین کیلومتر از محل کامیون تا محل دریافت کالا را طی کند. محموله بدون سوخت یارانه ای