ساخت 100 ایستگاه شارژ خودروهای برقی/تعرفه برق برای شارژ خودرو اعلام شد
مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا با بیان اینکه تاکنون بیش از 100 جایگاه شارژ خودروهای برقی ساخته شده است، گفت: وزارت نیرو در هفته های آینده تعرفه نهایی شارژ خودروهای برقی را اعلام می کند. .
به گزارش ای بی اس نیوز، محمدحسین رفان امروز در نشست خبری با بیان اینکه بیش از 100 جایگاه شارژ خودروهای برقی احداث شده است، گفت: 3 ایستگاه در خارج از کشور و بقیه در داخل کشور ساخته شده است. .
وی در خصوص تعرفه برق خودروهای برقی گفت: حدود یک سال پیش مطالعاتی انجام شد و پیشنهاداتی به وزارت نیرو ارسال شد و قرار است طی هفته های آینده تعرفه نهایی از سوی وزارت نیرو اعلام شود.
مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا گفت: گروه مپنا حدود 10 سال است که با ایجاد زیرساخت ها و ساخت تجهیزات خودروهای برقی وارد عرصه برقی سازی حمل و نقل شده است. ایستگاه های شارژ و زیرساخت های برق رسانی حمل و نقل و از چندین خودروی برقی با طراحی ملی رونمایی کرد.
رفان با تاکید بر اینکه امروز یک خودروی برقی عرضه شده و قرارداد تولید آن منعقد شده است، گفت: در این راستا اولین اتوبوس برقی طراحی و قرارداد ساخت و فروش آن منعقد شده و کار نیز انجام شد. بیرون تولید انواع شارژر. امروزه میتوانیم انواع شارژر با ظرفیت یک کیلو ولت و بالاتر تولید کنیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایجاد ظرفیت در حوزه صادرات گفت: امیدوارم شارژرهای تولید شده در کشور در آینده نزدیک صادر شود. در پشت صحنه تولید و عرضه شارژر، شبکه گسترده ای وجود دارد که شارژرهای خودرو را به هم متصل می کند. مراکز و این شبکه به شبکه سراسری برق کشور و از آنجا به مرکز دیسپاچینگ برق متصل می شود.
اولین خودروی الکتریکی در پایان سال آینده وارد بازار خواهد شد
مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا با بیان اینکه وزارت نیرو در نظر دارد نسبت به نصب کنتورهای ویژه شارژ خودرو در منازل و تعیین تعرفه جداگانه برای این امر اقدام کند، تصریح کرد: پیش بینی می شود اولین خودروی برقی تولید شده در کشور در پایان وارد بازار شود. سال آینده تولیدی با عمق داخلی سازی بالا در دو سال آینده شکل می گیرد.
رفان گفت: در شرایط پیک تابستانی برای برقرسانی حملونقل نگرانیای بابت کمبود برق وجود ندارد، حدود 30 مگاوات برق برای خودروها و 30 مگاوات برق برای اتوبوسها یا 60 مگاوات در مقایسه با مصرف 5000 نفری تهران 60 مگاوات برق مورد نیاز است. مگاوات در پیک تابستان یا حدود 1.2 درصد، گفت: در ساعات پیک مصرف برق شبکه با اتصال مراکز شارژ خودرو به شبکه سراسری می توان محدودیت های موقتی در میزان مصرف برق ایجاد کرد. ارسال به ایستگاه های شارژ با امکان کنترل از راه دور.
وی با اشاره به اقدامات و پیشنهادات ارائه شده به وزارت نیرو برای تخصیص برق به شارژرها، گفت: گروه مپنا پیشنهاداتی را به وزارت نیرو ارائه کرده است که با انجام اقداماتی در نیروگاه های موجود، برای دیگ بخار و نیرو سیکل ترکیبی. نیروگاه ها، تقریباً یک تا دو مگاوات و برای نیروگاه های گازی. حدود 3 مگاوات باید به توان خروجی نیروگاه اضافه شود و این مقدار برای تامین برق پایدار ایستگاه های شارژ اختصاص می یابد.
مدیر کل شرکت کنترل و برق مپنا گفت: علاوه بر این نمونه، یک ایستگاه شارژ با ظرفیت تامین برق مورد نیاز توسط پنل های خورشیدی تهیه شده است و امکان استفاده از این نوع ایستگاه ها در مناطق مختلف با توجه به نیازها وجود دارد. وی بیان کرد: کمبود روزانه بیش از 10 میلیون لیتر بنزین در کشور، برقی شدن حمل و نقل مسیری غیرقابل انکار و توقف ناپذیر است و کشور باید در این مسیر حرکت کند.
وی با بیان اینکه استفاده از خودروهای برقی علاوه بر دستاوردهای زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا، بسیار مقرون به صرفه تر از خودروهای بنزینی بوده و هزینه نگهداری کمتری نیز دارد، گفت: قیمت اصلی خودروی برقی مربوط به باتری است. قیمت باطری هم نسبی است پنج سال پیش حدود یک ربع شده بود و با گذشت زمان قیمت باتری خودروهای برقی نیز کاهش می یابد و عرضه این خودروها مقرون به صرفه تر می شود.
وی با بیان اینکه بیشتر مواد اولیه باتری و حتی دستگاه های مورد نیاز از کشور چین تامین می شود، اما باتری ها در داخل کشور تولید می شود، گفت: باید یک شرکت چند شرکتی ایجاد شود که مسئولیت توسعه و نگهداری برق را بر عهده بگیرد. ایستگاه های شارژ خودرو در کشور.این شرکت قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا با بیان اینکه ایستگاه های شارژ ساخته شده تاکنون می تواند بیش از 1000 خودرو را پشتیبانی کند، گفت: آماده نصب و ساخت ایستگاه های شارژ بدون توجه به خودروهای برقی توسعه هستیم.
انتهای پیام