ساخت نسل جدید یدک کش و 40 نوع کشتی در سایه نبود بازار و تعامل

مدیرعامل این شرکت طراحی شناورها و یدک کش های 36، 37، 40 و 42 متری را از دیگر دستاوردهای این شرکت برشمرد و یادآور شد: این یدک کش ها از 2000 تا 6000 اسب بخار طراحی شده و متعلق به جدیدترین یدک کش ها است. در این شرکت ASD با قدرت 6000 اسب بخار است که یکی از بزرگترین تراکتورهای این نوع می باشد و تاکنون این تراکتور با این قدرت وارد کشور نشده است.
انتهای پیام
مجری طرح تاکید کرد: به جای ترویج تعامل، همکاری و کمک در اقتصاد دانش بنیان، برعکس آن مطرح می شود.
وی در خصوص صادرات محصولات این شرکت با اشاره به اینکه امکان صادرات محصولات را داریم گفت: با وجود اینکه امکان صادرات داریم اما امکان تعامل نداریم. ما قبلا با چند شرکت طراحی خوب اروپایی برای انجام برخی از خدمات طراحی این شرکت وارد مذاکره شده ایم و ارزیابی های لازم را از شرکت ما و ابزارهای موجود انجام داده اند اما اعلام کرده اند که اگر از مهندسان شما بخواهیم بروند. به کشور مقصد می توانید بدون مشکل به پروژه بیایید و مشکل را حل کنید؟
رستگار با تاکید بر اینکه اولین شناور AHTS کشور را طراحی و عرضه کردیم، ادامه داد: این شناور نسل سوم یدک کش های دریایی است که می تواند نیاز سکوها را تامین کند و با عرشه وسیع خود می تواند سیمان، گل، مواد حفاری را حمل کند. آب، سیمان و سوخت برای کشتی ها و همچنین قابلیت جابجایی دکل ها را دارد.
وی با اشاره به چالش های این صنعت و تصریح بر اینکه یکی از چالش های این صنعت مربوط به شرایط عمومی اقتصاد کشور است، اظهار داشت: شناور محصولی است که تولید آن نیازمند هزینه های زیادی است و اگر نخواهیم آن را برای بازار داخلی تولید کنیم، موجه است. به صرفه نیست و باید بازار را توسعه دهید.
گروهی از محققان یکی از شرکت های فعال در صنعت دریایی علاوه بر ساخت 40 نوع کشتی، بزرگترین یدک کش نسل جدید کشور را تولید کردند، در حالی که به گفته آنها، توسعه فناوری های این صنعت مستلزم توسعه بازارها و تعامل
وی با بیان اینکه این کشتی ها تجاری سازی شده اند، خاطرنشان کرد: تاکنون 40 نوع کشتی طراحی و ساخته و حدود 60 فروند از این نوع را تولید کرده ایم.
رستگار ادامه داد: قطعا نمی توانیم به سرعت به پروژه آنها برسیم چرا که اخذ ویزا زمان زیادی می برد.
محمدرضا روستاگر، مدیرعامل یکی از شرکت های فناور فعال در کشتی سازی در گفت وگو با ای بی اس نیوز. وی با بیان اینکه ماموریت اصلی این شرکت طراحی و ساخت انواع کشتی ها و قایق ها است، خاطرنشان کرد: تولید قایق از ارتفاع 4 تا 5 متر تا 90 متر، انواع شناورهای دریایی و تندرو، یدک کش و انواع کشتی. کالاها از جمله محصولات تولید شده در این شرکت.
این فناور در حوزه صنعت کشتی سازی جذب سرمایه را از دیگر چالش های این صنعت دانست و یادآور شد: سرمایه گذاری برای ساخت کشتی مستلزم سرمایه گذاری کلان است و ترجیح بسیاری از سرمایه گذاران سرمایه گذاری در حوزه های با قابلیت اطمینان بالا و سابقه است. از آن بیشتر در آن مناطق است.
رستگار با اشاره به چالش های قانونی در این زمینه گفت: بحث رقابتی شدن اقتصاد سال ها در کشور مطرح بوده و نتیجه این رویکرد این است که هر محصولی که تولید می کنیم اعلام می شود که چندین شرکت دیگر نیاز دارند. برای ساخت این محصول.” برای ایجاد رقابت، اما مشکل اصلی این است که بازار کشور قدرت ایجاد کسب و کار در این زمینه را ندارد و از طرفی نتیجه این رقابت نابودی یک کسب و کار است تا طرف مقابل بتواند زنده بماند. ، زیرا این جوهر رقابت است.