سایر موضوعات

تجهیزات کافی برای ارائه خدمات اینترنتی با کیفیت نداشتیم

وی ادامه داد: البته در ماه های اخیر با توجه به رشد مصرف اینترنت در شرایط اپیدمی کرونا، تجهیزات شبکه کافی برای ارائه خدمات خوب در اختیار نداشتیم و مدتی طول کشید تا بتوانیم تجهیزات را تهیه کنیم. و بالاخره توانستیم دو ماه دوام بیاوریم.” ، شبکه را ارتقا دهید و اکنون شبکه در حالت عادی است و از نمودارهای ما مشخص است.

به گزارش ای بی اس نیوز، در روزهای اخیر اعتراضات زیادی نسبت به سرعت اینترنت صورت گرفته است، اما برخی از کاربران اینترنت معتقدند مشکل کیفیت و سرعت اینترنت، با طرحی به نام حفاظت از سوی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مطرح شده است، اما مسئولان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها به این موضوع اشاره کرده است که عدم سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت ها و اینترنت ثابت، مشکلات این روزهای اینترنت را به وجود آورده است.

در همین راستا، محمدعلی یوسفی زاده – رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و مدیرعامل یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، درباره مشکلات کیفی اینترنت در ماه های اخیر گفت: گرافیک خودمان با مشکل مواجه شدیم. سرویس در آسیاتک پر بود که ماه پیش آپدیتش کردیم و توسعه شکل گرفت و الان مشکلی با شبکه نداریم.

absnews

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نصر با اشاره به افزایش مصرف اینترنت نسبت به سال گذشته گفت: در شرایط اپیدمی کرونا، تجهیزات شبکه کافی برای ارائه خدمات کافی در اختیار نداشتیم و به همان اندازه طول کشید. همانطور که ما می توانستیم تجهیزات را فراهم کنیم در نهایت، ما توانستیم شبکه را در دو ماه گذشته ارتقا دهیم.

وی درباره ارتباط بی کیفیت اینترنت با طرح حفاظتی و عدم ارائه پهنای باند از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی توضیح داد: من نه اطلاعی از صحت این موضوع دارم و نه احساس می کنم. پهنای باند نیز به FCP ها داده می شود، اما شرکت ها باید سخت افزار لازم را داشته باشند. قبلاً درخواستی داشتیم که در ابتدا برآورده نشد تا اینکه تجهیزات را نصب کردیم، شبکه خود را توسعه دادیم و پهنای باند را بدست آوردیم.

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با تاکید بر افزایش مصرف اینترنت نسبت به سال گذشته گفت: مصرف مشترکان و حجم ترافیکی که در منزل استفاده می کنند در ماه های اخیر افزایش یافته است. مثلاً مشترکی که خط اینترنتش چهار مگابیت بر ثانیه بود قبلا از آن چهار مگابایت استفاده نمی کرد، اما الان از همه این ظرفیت استفاده می کند. متناسب با این افزایش ظرفیت، شبکه را نیز به سطح مورد نیاز ارتقا داده ایم.

یوسفی زاده درباره اقداماتی که می توان برای بهبود تجربه کاربری در حوزه اینترنت انجام داد، گفت: فرآیند بهینه سازی شبکه همچنان پابرجاست و نه تنها به ترافیک بین المللی مربوط می شود، بلکه در طراحی شبکه نیز وجود دارد. شرکت ارتباطات ستون فقرات می تواند این موضوع را در توزیع و تحویل لینک ها و ترانک های بین المللی خریداری شده مدیریت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا