طبق بیانیه آژانس فضایی، عصر هیجان انگیزی از اکتشافات فضایی در راه است و آژانس فضایی کانادا به دنبال ورود به این فصل جدید با یک لوگوی مدرن است. آژانس فضایی کانادا در حال مدرن سازی هویت بصری خود با لوگوی ساده شده جدید است.
این نشان جدید دارای دو عنصر اصلی است.
در بالا، برگ افرا نماد ملی کانادا است. به گفته آژانس فضایی کانادا، این برگ علاوه بر پیوند با کشور کانادا، حس غرور و تعلق ایجاد می کند.
برگ افرا نیز حس پرواز را برمی انگیزد.
آژانس فضایی کانادا می گوید این نمادی از ابتکار جسورانه و چشم انداز ما برای آینده است. ما آماده عبور از مرزهای نبوغ و نوآوری هستیم.
سه ستاره در زیر برگ افرا دیده می شود که در ساده ترین شکل آن به عنوان نمایانگر فضا دیده می شود. این ستارگان همچنین برای به نمایش گذاشتن درخشش، هوش و تخصص و همچنین قدرت جامعه فضایی کانادا، که شامل همه کسانی است که در برنامه فضایی کانادا، از جمله صنعت، دانشمندان، دانشگاه ها و علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) درگیر هستند، خدمت می کنند. ) سازمان های. لوگوها یکپارچه شده اند.
نسخه دایرهای از لوگو نیز حاوی نام کامل این آژانس فضایی است که در بالا به زبان انگلیسی و در پایین به زبان فرانسوی است.
در سال 2019، آژانس فضایی کانادا قرارداد جدیدی را برای کمک به توسعه ایستگاه فضایی Moongate امضا کرد. به نوبه خود، آژانس و شرکای صنعتی آن در حال توسعه یک سیستم رباتیک جدید هستند که امکان حفظ اولین ایستگاه فضایی کوچک در مدار ماه را فراهم می کند.
این بازوی رباتیک جدید Canadarm3 (Canadarm3) نام دارد و از نسل بازوی رباتیک Canadarm اصلی در شاتل فضایی و Canadarm 2 در ایستگاه فضایی بین المللی است.
آژانس فضایی کانادا همچنین در حال توسعه اولین ماه نورد روباتیک این کشور است که با همکاری ناسا به جستجوی بین المللی برای یخ در خاک ماه کمک خواهد کرد.
در ازای این کمکها، ناسا یک صندلی برای یک فضانورد کانادایی در اولین ماموریت سرنشین دار خود در اطراف ماه رزرو کرد. هویت اعضای ماموریت آرتمیس 2 در تاریخ 3 آوریل اعلام خواهد شد.
لوگوی جدید آژانس فضایی کانادا جایگزین لوگوی قدیمی معرفی شده در 4 نوامبر 1996 می شود.
لوگوی که اکنون از بین رفته است نیز دارای یک برگ افرا بود که در زیر به جای نام کامل، اختصارات انگلیسی و فرانسوی آژانس فضایی کانادا را با حروف مورب در زیر نشان می داد.