ارائه خدمات عادلانه در 130 بحران طبیعی کشور با نظام دانش بنیان ایران
فناوران حوزه فناوری اطلاعات سامانه مدیریت بحران دانش بنیان را راه اندازی کرده اند که به مسئولان در توزیع عادلانه خدمات به آسیب دیدگان کمک می کند و به گفته آنها این سامانه تاکنون در 130 حادثه در کشور مورد استفاده قرار گرفته است.
احمد رضاییان، مدیرعامل یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات در گفت وگو با ای بی اس نیوزگفت: یکی از دستاوردهای این شرکت طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت حوادث در سراسر کشور است که از سال 1398 در حال آماده سازی آن هستیم.
وی با بیان اینکه این سامانه تاکنون در 130 خطر طبیعی از جمله زلزله، سیل و رانش زمین در کشور مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: یکی از مهمترین خدمات ارائه شده توسط این سامانه در زمان زلزله کرمانشاه بوده که به 125 هزار نفر خدمات ارائه کرده است. مردم. مردم.
رضائیان استفاده از این سامانه در مدیریت سیلاب در سال 1397 را از دیگر خدمات دانش بنیان این سامانه دانست و ادامه داد: این سامانه برای بازسازی مناطق سیل زده برای 300 هزار نفر در 25 استان کشور استفاده شده است.
مدیرکل این شرکت دانش بنیان با اشاره به عملکرد این سامانه مدیریت بحران گفت: از ارزیابی میزان خسارت و مدیریت آسیب دیدگان گرفته تا ارائه خدماتی مانند تسهیلات بانکی، وام بلاعوض، کمک معیشتی، اسکان موقت و توزیع از طریق این سامانه می توان از چادرها و لانه ها یا خدمات مربوط به ساخت و ساز از آواربرداری گرفته تا ساخت و ساز و تعمیر استفاده کرد و برای این منظور ارزیابانی در منطقه وجود دارند که اطلاعات متقاضیان را در زمان حادثه ارزیابی و در سامانه بارگذاری می کنند. سیستم.
وی یادآور شد: بر اساس دادههای این سامانه، دولت اعتبارات بانکی را به این سامانه تزریق میکند و از طریق گزارشهای ثبت شده در این پایگاه، مراکز مدیریت بحران مستقر در شهرها و استانهای آسیبدیده بر اساس گزارشهایی که از سامانه دریافت میکنند، اقدام میکنند. میزان. خسارت. خدمات ارائه می دهند.
رضائیان توزیع عادلانه تجهیزات و خدمات به آسیب دیدگان را یکی از مزیت های استفاده از خدمات سامانه دانش بنیان مدیریت بحران دانست و تاکید کرد: در زلزله بم و ورزقان از آنجایی که خدمات مدیریت بحران سیستماتیک وجود نداشت، یک نفر دریافت کرد. چندین بار خدماتی دریافت کردند و عده ای هم بودند که دریافت نکردند اما اکنون این سامانه به مدیران کشور کمک می کند تا خدمات خود را عادلانه ارائه دهند.
وی با بیان اینکه اولین خدمات رسانی این سامانه در سال 1390 با بارش برف در استان مازندران انجام شد، یادآور شد: از آنجایی که معمولاً در زمان بحران، موازی کاری در مدیریت بحران انجام می شود، این سامانه به سازمان ها در توزیع عادلانه خدمات کمک می کند.
انتهای پیام