وی ادامه داد: راه اندازی این سامانه موجب صرفه جویی در وقت داوطلبان و هزینه های رفت و آمد، نیروی کار و هزینه های اضافی دریافت شکایات و رفع مشکلات نامزدهای انتخاباتی از سراسر کشور به ستاد مرکزی دریافت شکایات که مستقر شده است. در تهران
پای ادامه داد: این سامانه پل ارتباطی مردم شریف و کاندیداهای محترم انتخابات با شورای نگهبان است تا بتوانند به صورت مستقیم و آسان به استعلامات و مسائل خود ارسال و پاسخ دهند.
وی خاطرنشان کرد: این سامانه اقدامی موثر برای تسهیل دسترسی، ثبت و ثبت شکایات، رسیدگی به شکایات، رفع برخی هزینه ها و … است. در مسائل انتخاباتی
طحان نظیف گفت: یکی دیگر از ویژگی های مهم «سامانه ارتباطی شورای نگهبان» دریافت شکایات و مستندات نامزدهای انتخاباتی و همچنین دریافت گزارش های مردمی از تخلفات انتخاباتی (ناظران) در زمان انتخابات است. علاوه بر سهولت در ارتباط مردم و نامزدهای انتخاباتی با این شورا، شورا را به اقدام به موقع در مواردی که نیاز به اقدام سریع دارد، سوق می دهد.
به گفته سخنگوی شورای نگهبان، یکی از مزیت های سامانه ذکر شده در انتخابات این است که هنگام ارسال و ثبت شکایت هر یک از کاندیداهای انتخابات، علاوه بر سهولت در ارسال متن شکایت و مستندات آن. ، کد رهگیری صادر و جهت پیگیری در اختیار داوطلب قرار می گیرد. .
به گزارش فضای پارلمانی ای بی اس نیوز، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود گفت: در راستای توسعه ارتباطات شورای نگهبان و تسهیل در تعاملات و تقویت ارتباط دو سویه مردم با این شورا در دو حوزه مسئولیت بر عهده شورای نگهبان است. شورای نگهبان یعنی حوزه حقوقی اعم از مصوبات مجلس، اساسنامه و تحقیقات قضایی عدالت اداری و تفسیر اصول قانون اساسی و حوزه انتخابات، سامانه ارتباطی شورای نگهبان رونمایی شده است. شورا علاوه بر تلفن و ایمیل می تواند به سوالات، نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم شریف کشورمان گوش دهد.
هادی طحان نظیف افزود: با توجه به اینکه گزارش ها، سوالات و پیشنهادات مردم از همان ابتدا به صورت دسته بندی شده دریافت می شود، این موضوع باعث تسریع در اقدام و پاسخگویی سریع به مردم می شود. همچنین در این سامانه سوالات متداول به همراه پاسخ آنها در اختیار مخاطبان گرامی قرار خواهد گرفت.