درخواست رئیس اتحادیه کشوری آسانسور از اداره ثبت اسناد؛

رئیس اتحادیه سراسری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته گفت: تمدید روند بررسی اسناد تغییرات هیئت مدیره شرکت ها که در روزنامه رسمی به ثبت رسیده است، مانع بزرگی بر سر راه این سازمان شده است. تسهیل فضای کسب و کار برای فعالان این اتحادیه.
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، عباس ابریشمی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر فعالان این صنعت برای دریافت مجوز استفاده از درگاه ملی مجوز، باید تغییرات ایجاد شده را به هیئت مدیره شرکت ها از سال 1398 که در روزنامه رسمی به عنوان یکی از شرایط اخذ گواهی بهره برداری درج شده است.
وی افزود: از تاریخ 01/10/1402 مقرر شد مدارک تغییرات هیئت مدیره جهت دریافت گواهی بهره برداری به درگاه ملی صدور پروانه ارائه شود، اما مهمترین مشکل ما این است که روند بررسی اسناد توسط سازمان ثبت شرکت بخش بسیار طولانی است و زمان زیادی می برد.”
رئیس اتحادیه سراسری آسانسور، پله برقی و خدمات مرتبط ادامه داد: روند بررسی مدارک تغییرات در هیئت مدیره شرکت ها حداقل 15 روز طول می کشد که فرصت های زیادی را از فعالان این حرفه می گیرد.
این مقام صنفی با تاکید بر کاهش زمان مورد نیاز برای بررسی مدارک ثبت تغییرات در هیات مدیره شرکت ها، اعلام کرد: طبق قانون باید شرایط فعالیت فعالان اقتصادی تسهیل شود. اجرای این قانون برای تسریع در روند بررسی اسناد و مدارک استرداد می شود.
ابریشمی خاطرنشان کرد: به منظور کاهش بوروکراسی، جلوگیری از اتلاف وقت فعالان اقتصادی و تسریع در شرایط کسب و کار، می توان فرآیند دریافت و بررسی اسناد را الکترونیکی کرد تا روند بررسی اسناد به حداقل برسد.
رئیس اتحادیه سراسری آسانسور، پله برقی و خدمات مرتبط تاکید کرد: در روزهای پایانی سال هستیم و فعالان این حوزه نیز باید بتوانند از این بازار بهره ببرند. بنابراین روند بررسی اسناد ثبت تغییر هیئت مدیره شرکت برای اخذ گواهی بهره برداری نباید اینقدر طولانی شود و به مانعی برای فضای کسب و کار تبدیل شود.